Friday, September 25, 2009

RAYA Oh RAYA

bbq @ Odows house....di sponsor oleh tuan umah..ahaks!
jalan2 raya ke-5...

Sesi bergambar @ umah Duen...tapi x cukup korum..


raya @ Kurin's house....



Pejam celik pejam celik ramadhan pun dah berlalu meningalkan kita…diganti dgn syawal bln yang di nanti2kan oleh semua umat islam..dan arini dah masuk raya yang ke-6. aku pun dah start keje arinie…biasa lar, bila dah seronok sgt beraya nak bangun pagi tadi pun bukan main liat lagi…cam malas jer nak masuk office arini..silap aku gak coz x ambik cuti panjang skit. Kalo x, bleh lar gi meronggeng ngan si jaja lagi arini..ahaks!

Malam raya cam biasa lar sibuk wat persiapan raya, mak aku sibuk wat rendang dan ketupat..tahun nie cam best skit coz aku leh beraya ngan anak buah aku si Balqis yang sibuk gak bejaga sampai 1 pagi..hehe! h/p aku pun x berenti2 berbunyi sampai full inbox coz terlampau byk ucapan2 raya dr kengkwn...mekasih lar tuk kengkwn yang masih lagi ingat aku walaupun dah lama x berhubung disebabkan kesibukan rutin harian masing2..tapi nak cakap meriah sambut raya kat umah aku nie pun, xde lar meriah sgt sebenarnyer..yer lah, family aku pun bukannyer besar sgt..2 bradik jer..aku ngan abg aku jer ditambah lak ngan kakak ipar n anak buah sorang tu jer...moral of the story…produce lar anak reramai supaya diorang pun xboring cam aku...huhu!

Dalam kesibukan menyambut raya tu…still jugak aku rasa kekurangan. Ntah lar, tetiba rasa sedih..yer lah, cam thn2 lepas malam raya mesti aku ngan kengkwn aku dah plan nak konvoi raya kat mana. Tapi malam tu xde sorang pun yg buka mulut..yer lah, ramai yang dah kawin, dah tentu lar diorang balik beraya umah mertua masing2…yang tinggal aku, jaja n abg sani jer yang maintain solo.. malam raya tu Jaja dah cakap, thn nie mesti x best…coz dah xtau nak beraya umah sape..aku cakap kat dia, ‘xpe…beraya jer ngan aku..aku kan ade’…saje nak pujuk dia n diri sendri..huhu!

Rupa2nyer.. sangkaan kami meleset, actually thn nie lar thn yang paling best beraya coz sume kengkwn aku beraya di Kulim thn nie dan yang paling best diorang bwk wife n anak diorang konvoi sekali. Betambah lar happening bila tgk telatah anak2 diorang yang lebih kurang sebaya..tapi yang aku x leh blah bila wife2 diorang bercerita pasal susu anak lar, pampers anak lar..aku ngan jaja nie diam seribu bahasa lar. Yer lah..kitorang nak citer pasal ape? Xkan nak citer pasal anak kucing kot…hehe! Tapi mmg terasa sgt bila malam raya pertama tu nak pegi beraya umah Zanif. Kebetulan malam tu Jaja lak x leh join coz balik kampung jap. So, dgn berat hati terpaksa lar aku pegi jgk memandangkan semua kegkwn aku dah berkumpul kat sana. Bukan x nak pegi beraya ngan diorang tapi rasa segan coz yang lain2 dtg ngan anak bini, aku nie dtg solo jer...segan jgk lar takut diorang asyik tanya bende yang sama jer. Dan aku xde jawapan untuk soalan diorang tu...huhu! tapi sib baik lar diorang x tanya ape2..agaknyer diorang pun tau kot sensitive soalan tu ataupun diorang dah penat nak tanya…ahaks! hopefully our future husband nnt akan sporting gak cam wife2 kwn2 aku.hehe!

Apa pun mmg best lar raya thn nie coz dpt berkumpul semua walaupun odows just bleh beraya sekejap jer ngan kitorang n x dpt join konvoi disebabkan nak rush balik umah mertua lak..at least dia sponsor bbq mlm raya ke-2 tu..Thanks bro!

Tuk org kat UK tu..WE MISS U A LOT..hopefully, next year u can join us cam dulu2..bezanyer skrg hg kena bwk ur husband skali lar..hehe! tuk org kat Perlis (Angah/ Fizah) tu lak..x teringin nak trn beraya kat Kulim ker??? Next year kalo Achik balik hg pun wajib trn gak tau..Insyallah..next year aku try organize biar semua ade..yang xde kita ade kan..hehe! n maybe time tu aku, Jaja n Abg Sani pun x dtg solo dah..Hahaha! AMIN…
Hah! Lupa lak…tuk pelakon HongKong (Wan Zain) thanks coz join us mlm bbq tu walaupun penat br balik dr Dubai..Duen n Family: Sodap lar laksa mak hg tu…sampai 2 pinggan aku bantai..”2 3 Kucing berlari, mane nak sama si kucing belang, 2 3 umah dah aku pegi, maner nak sama LAKSA kat umah hg sorang” hahaha! Maner lak next destination after Dubai? Kurin n Family: next year suh lar adik ipar hg wat SOTO lagi..sodap btol!...hehe! thanks E.J for ur delicious cake..Superb! Secret Recipe pun kalah..ahaks! Zanif n Family: every year kita dinner kat umah dia…next year apa cerrr??? dgr citer hg dah jadi OKB...maner lagi..TheShip ar..bleh?? ;).. Zamri Zain : aku maafkan hg walaupun terlewat inform yg hg ada balik raya Kulim (Jom reramai kt p ganu raya cina nie sbb Zamri dah nak jadi suami org..) huhu! and Last but not least…buat sahabat aku yg sentiasa ada disisi aku time ssh n sng, teman yang sentiasa menangis dan ketawa bersama aku..Jaja atau nama sebenar Norafiza Bt Md.Yusoff : Hopefully next year kita still dpt beraya camni lagi..walaupun mungkin time tu kita dah x berdua, tapi berempat...teruskan tradisi ini..Insyallah...

Tuk semua kengkawan aku yang disebut di atas atau yang tak ter..sebut masih x terlambat lagi tuk aku mohon ampun dan maaf andai kata ada salah dan silap sepanjang tempoh persahabatan kita nie…Semoga ukhwah yang kita pelihara selama 18 thn nie akan kekal buat selama-lamanya…Insayalllah…SELAMAT HARI RAYA!

3 comments:

  1. Insyaallah..thn depan aku try raya ngn hampa..
    bestnya kumpul ramai2..thn depan buat lain no..insyaallah aku join.. ~Fizah

    ReplyDelete
  2. salam lebaran,
    meriah nya raya kat sana.insyallah thn depan kalau takde aral baliklah kami beraya di Msia.cukupla thn ni je.hehehe..bolehla kita organize bbq lg skali.dapat la eratkan lagi silaturahim yg.. wahh dh 18 thn ke,caiyokk!hehe.

    selamat hari raya again,mohon maaf jugak segala salah dan silap,halal mkn minum.friends forever.

    miss everyone back in malaysia,
    ninie & zaid

    ReplyDelete
  3. yer..yer masa tu aku nk dtg dgn seseorang jgk..hehehe bleh camtu??(tp sape??huhu..)
    -jaja@nora-

    ReplyDelete