Sunday, May 2, 2010

KEPAYAHAN dan KESUKARAN itu adalah satu KEMESTIAN..



Arinie aku just spend time with family...ye lah, kalo x, asal weekend jer ada sj aktiviti ngan kengkwn...actually, bkn nk kuar sgt pun...bg aku kalo byk kuar byk la duit abes. Nak2 org yg mcm aku ni kan...pantang msk mall, asal sales jer asyik nak memborong...Last 2 weeks dsbbkn aku kebosanan tahap gaban, aku ajak Jaja gi shopping..dlm masa 1 hari jer abes 3k (adoiii!!lepas tambang aku gi UK jumpa hg achik)...terbang la duit bonus aku..huhu!sampai umah dah rs nyesal...tp xpe..as long as aku dpt ape yg aku nak.last week trn kl pun shopping lagi...bahaya btoi penyakit aku skrg..hahahaha! ntah la..kekedg stress bleh wat kita jd camtu...bkn aku suka sgt buang duit pun..tp ntah la nape jd camtu....sbb tension sgt kot.

Tension aku adalah disebabkan satu perkara...agaknya kengkwn yg close mmg tau nape aku setension ini n diorg paham.so, thanks to them coz melayan kerenah aku dlm ms beberapa bulan nie...believe me my frenz...i tried so hard to erase all this memories, really hard...but don't know y i still can't do that.

Skrg da msk MAY, i hate MAY!!!just left another 3 weeks...ya ALLAH, kenapa KAU uji aku sehebat ini?mengapa aku dipertemukan dengan manusia yg sebegitu?sesungguhnya walau setabah mana pun aku,sekuat mana pun aku.. aku hanya insan yg lemah, yg x mampu melawan dan hanya redha pada setiap ketentuan-MU..
Aku cuma mampu berharap agar aku sentiasa tabah dan sabar melalui hari2 yg kian mencabar.Dan selalu aku berharap ada satu keajaiban pd suatu hari bila aku bgn tido segala tentang dia hilang dr kotak minda aku ni...w'pun hanya pd nama aku dah x nak ingat.Sbb dia adalah manusia yg paling aku BENCI di muka bumi ni...tapi sebenarnya dlm benci masih ade sayang...aku sendri confuse..walau mcm mana pun dia tetap kejam pd aku. Maybe org akan ckp, just take it easy..it's about time...tapi betapa sakitnya hati, siksanya jiwa, beratnya beban yg aku tpaksa aku tanggung, itu org x tau...semua ni disebabkan dia.Cuma ada satu kemaafan jika dia dapat kembalikan hidup aku yang dulu..

Smlm, mak msk bilik aku then bagi beberapa ayat Al-Quran suh aku baca...mak ckp jgn duduk saja sampai x nak pk tuk diri sendiri, camne pun aku kena iqtiar..aku cuma diam, sepatah pun aku x bercakap.Aku tau...mak sedih n risau tgk aku mcm ni w'pun kekedg dia wat relex tp aku tau jauh dilubuk hati dia...dia nak tgk anak dara dia yg sorang nie ada org jaga.Nak je aku bgtau mak..sesungguhnya anakmu ini sdg derita, manahan sakit di hati.. mana mungkin anakmu ini ingin mendekati insan yg bernama LELAKI lagi.

Aku akan pergi bercuti ngan kwn2 aku on the same date...sebetulnya, mmg aku ingin melarikan diri dihari pernikahan dia...tapi aku sedar, w'lau jauh manapun aku lari..kenangan itu akan tetap aku bw bersama.Dan w'lau payah atau sukar pun aku untuk memadam kisah silam...aku harus lakukan jua kerana dia bakal menjadi milik org x lama lagi...biarlah dia bahagia atas kesengsaraan org lain kerana aku percaya setiap yg berlaku pasti ada balasannya....moga dia gembira ngan kehidupan baru yg akan dia tempuh....

4 comments:

  1. along..aku tahu even kita dh kawan lama bukan semua benda hang cita dekat aku..n aku faham dlm hati hang misti terdetik ala org tak rasa apa yang hang rasa sbb org tak alami..org lain hanya mampu cakap saja..ok as a fren aku cuma nasihat nk buang kenangan, kita kena buang semua yg ada kaitan dgn dia..so napa perlu letak pic hang dgn dia kt atas???delete je semua pic dlm laptop tu..bukan bermaksud kejam..aku dah cakap kan b4 nie...sabar ok..

    ReplyDelete
  2. salam along,

    u are the lucky one for not being his wife.Thank to Allah coz only Him knows the best for u.Think again,he could cheat u and other girl at the same time for this rubbish love.Don't waste ur time,life n even now money just because of him.He can see u suffer,he can see ur pain.And he enjoyed every single pain u had.C'mon along,wake up n show u never lose.Dia akan kahwin dan life dia akan tercabar bila tengok life hang happy lepas ni.Go wherever u want to go,meet new friends,digging n explore more happiness in life coz hidup hg bukan setakat dgn dia je.Who the hell is he to think u such a loser??Fuck him off!!! U deserve zillion better man than that bas***d bloke.Tolonglah buang segala tentang dia,hanya dengan itu hang akan jumpa keajaiban dalam hidup hang.

    p/s sorry kalau panjang n agak kasar.Hanya itu yang layak untuk seorang lelaki seperti dia.

    ReplyDelete
  3. ha tudia bila Puan hanis sudah berbicara...marah btoi..yer..memang
    PATUT MARAH...eeeeeeeeeee napa ada lagi laki mcm nie...!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  4. Firstly...thanks to both of u for this really meaningful advice.really appreciate...

    Achik~ btoi apa yg hg ckp tu achik...semua yg hg ckp adalah betoi belaka, cuma hati aku kekdg degil. aku tau semua tu...thanks god coz bkn aku yg jd wife dia.tp tulah...nk memadam kenangan bukan mudah, it's take time..maybe setahun...2 thn..3 thn..atau selama-lamanya aku akan hidup dlam kenangan...Damn!!y aku jumpa org yg mcm ni?? yg buat aku mcm sampah...
    don't wori my fren..aku akan cuba w'pun payah..
    what's come around goes around rite???

    jaja~ yes..disebabkan kita da lama kwn..so, aku x nak hg nampak so much pain inside of me..n i hope whatever yg kita share...n whatever yg hg nampak tentang aku...hg jdkn pengajaran or guide line tuk hg mengenali jenis2 LELAKI...bkn takut utk menerima LELAKI..aku xmo, dsebabkan aku..hg jd takut nk menerima seseorg dlm idup hg...anyway, thanks for spending so much time to be a good listener my frenz..

    ReplyDelete