Tuesday, September 6, 2011

RayaMerdeka 2011

Salam...rasanya masih blom terlambat lagi untuk aku ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua rakan taulan yang mengenali diri aku nih...w'pun aku tau, x ramai yang tau blog aku ni tapi saje je nak wish jgk. hehe...gediks!! so, masih lagi dlm mood raya...sebab raya x abes lg, raya kan sebulan...apa lg...raya sakan lar...haha!!Kononnya aritu dah sepakat ngan ciknoqa dah xmo kuar beraya sebab rasa cam dah segan kot asyik beraya berdua jer, nnt org asyik tanya jer..."bila lagi?" tekanan btul!! tapi disebabkan kwn2 semua dah blk beraya kat sini, diorang lak asyik ajak pegi beraya...x sampai atie plak nk menolak. Raya thn ni agak unik sebab tarikh menyambut Syawal bertembung ngan hari kemerdekaan M'sia. Kalau dulu kita asyik berkongsi raya ngan CNY, tp thn ni kita Raya Merdeka la plak...tapi aku rasa sambutan Merdeka xde la semeriah Aidilfitri sebab org semua sibuk beraya sampai terlupa nak sambut Merdeka, so...x terasa sangat keterujaan menyambut merdeka.

Percikan bunga api di malam raya...tapi tumpang org punya jer, nak beli sayang duit lar nak bakor duit beli mercun nih..
W'pun kak ipar aku ni muda dr aku, tapi aku nampak muda dr dia kan?? hehehe.....Thn depan maybe dpt beraya ngan 'org baru' lagik....yeaaaaa!!!Dak kecik Balqis akan menjadi Kakak x lama lagi...yahoooo!!!aku plak yg excited nih...hehe!!!






Raya thn ni agak meriah w'pun dlm hati masih lg terasa sunyi sepi...meriahnya sebab thn nih aku dpt beraya ngan dak kecik nih, buah hati pengarang jantung aku nih...agak best sebab thn ni dak kecik Balqis da pandai beraya w'pun blom pandai mintak duit raya kt org. Paling best sebab dia da pandai men mercun...haha!!sape lagi kalo bukan aku yg melayan dia men bunga api di mlm raya...kehkehkeh!!kalo jiran2 aku tgk...sure diorang ckp..."ish..ish..ish...patut la  x kwen2 lagi, x center rupanya minah nih..."

Paling teruja skali bila dapat beraya ngan kengkwn aku ni cam dulu-dulu w'pun skrg memasing da bwk 'bala tentera' masing2...kebetulan plak thn ni diorang blk beraya di Kulim, ye lah kan...thn lepas kan semua x blk raya sebab blk beraya umah mertua masing-masing....so, thn ni diorang nyer turn beraya kat sini lak lah...Yang xde thn ni cuma Enchek Wan Zain sebab dia da berpindah ke Riyadh Arab Saudi mengikut isteri yg bertugas kt sana dan Enchek Riduan yang further study di Scotland .Harap thn depan diorang dpt la beraya di Malaysia ngan family dan kwn-kwn.

Tengok....bertambah meriah ngan anak masing2...masing2 dah dua org anak pun...agak2 korang la kan, dlm keadaan camgini...tertekan x menjadi seorang AKU?
Sambil beraya di rumah Zanif, sempat lagi kitorang membuat kejutan kepada Cik Noqa sempena birthday dia yang kebetulan jatuh pada hari raya ke-tiga. Senyum sampai ke tilinga la CikNoqa kita ni dpt kek aritu... :)

Ni jer lah yg termampu...menumpang kasih sayang anak org...huhu!! sedih!!!


Ni lagi sorang....menumpang kasih sayang anak org gak nih...hehe!! thn ni mungkin lebih bermakna dlm idup our big bro.Cikgu Sany dengan kelahiran puteri sulung dia Sarah Adriana seminggu sebelum menyambut raya.
Camne pun tiap-tiap thn 2 anak dara ni jer yg beraya berdua...dari zaman kwn2 aku semua dok bujang lagi sampai la skrg diorang pun da ada 2 org anak...tapi kami tetap berdua gak...camner tu?? Kekdg aku pk...bila kitorang pegi beraya, sure mak2 kwn2 aku nih pelik...apa kena ngan anak dara 2 org ni kan? apsal la x kwen2 lagi?? pelik...tapi benar...:D

No comments:

Post a Comment