Friday, January 13, 2012

Tahun Baru Lagik...

 Salam....pejam celik pejam celik da masuk taun baru da kita kan? rasanya masih blom terlambat lagi kalo aku nk wish kat sini Selamat Tahun Baru!! i can't believe that i'm gonna be 3 series this year...OMG!!!mmg x sado masa berlalu begitu pantas. aku jer kot yang slow sgt...ahaks!! Taun ni pun x bleh gak celebrate n tgk bunga api di tanah air sendri sbb on that day...aku terpaksa follow working trip to Jakarta, macam last year jgk...actually, baru je balik dr Bandung/Jakarta 2 weeks before that...pastu kena p lagi atas urusan keje lak...tension tul!! mcm xde tmpt len...bwk la p US ke...UK ke...best la jgk..hehe!!taim diorg pegi Dubai la, Adelaide la...xde plak ajak aku kan? biasa lar....tmpt best2 dia bwk kaum kerabat dia je lah....kaum kerabat kita ni men belah-belah asia je lah....
x best pun celebrate kat tmpt org, nak2 plak kat Indon...mlm new year tu patutnya kami da nk kuar celebrate kat luar, tapi atas nasihat Manager hotel tu...akhirnya terpaksa la celebrate kat hotel jer. sebab...kata Manager tu...di Jakarta kalo kuar celebrate new year silap2 4 5 pagi br leh balik hotel sbb macet (jem) nya luar biasa...dan warga Jakarta mmg gemar men baling2 botol bila taim new year. So, oleh sebab keselamatan, kami just celebrate kat hotel jer....mmg la nampak cam grand siap ade performance dr local singer (Andien) yg kononnya sgt femes kat sana....tapi aku x kenal pun, maybe kat Indon je kot dia femes....blom msk pasaran M'sia. Tapi bila da blk sini br tingat, Andien tu kan yang duet ngan Ungu dlm lagu "Saat Bahagia" OST Filem Purple Love tu...Adoiii!!rugi plak rasanya x ambik gambo ngan dia mlm tu...padahal table kitorang dekat sgt ngan stage. Celebrate kt hotel pun bukan murah weih....RM400 per person utk layan live band mlm tu...tu celebrate ala2 org berduit yer, x happening lgsg!! aku lebih suka kuar celebrate ngan kgkwn aku kat sini...lebih happening sampai pening...hehe!!

Hopefully taun depan jgn la bos aku suh outstation lagi sbb aku nk sgt celebrate new year ngan kengkwn aku kt sini. Masuk taun nih da 2 kali kitorg xleh kuar hotel atas sebab2 keselamatan...taun lepas sbb ada perlawanan bola sepak antara Malaysia vs Indonesia (Piala Suzuki 2009). Kebetulan taim kitorg pegi tu ada game kat sana, so...paham2 jer lah peminat Indon ni mcm mana....diorg nih mmg totally extreme on football game...nak2 plak lwn ngan Malaysia. lagi la jaki kan? pantang tgk org Malaysia...ptg sblm game tu kitorang kuar shopping, da nampak diorg wat demo...mmg gilo lah peminat2 fanatik diorg nih. Sbb tu disebelah malam kami dinasihatkan jgn kuar hotel...bila kesokan harinya bila kitorg kuar shopping , jgn harap la dpt tawar menawar...sbb game mlm tu Malaysia da menang...lagi jaki la diorag kan?? haha!! that's y...i'm proud to be Malaysian sbb rakyat kita x mcm tu....new year ke, merdeka ke...apa saja perayaan pun, negara kita tetap selamat dilawati oleh pelancong2 luar negara untuk sama-sama menikmati setiap perayaan yg disambut di negara kita.

Taken at Shangri~ La hotel Jakarta, Indonesia....- 1st January 2012-

No comments:

Post a Comment