Monday, August 27, 2012

Raya lah sangat....


Salam Aidilfitri buat semua umat islam di seluruh dunia….ceeeewahhhh!! baget femes…haha!! Raya tahun ni xde lah semeriah tahun-tahun yang sebelum ni. Maybe sebab faktor umo kot, that’s why lah aku pun dah tak se’excited’ dulu. Ntah lah…rasa malas je nak beraya kan? Nak-nak pulak bila tgk kawan-kawan pakat usung anak bini pegi beraya. Time-time camgini lah terasa sgt kekurangan diri, bila diri sendiri masih sendiri sambut raya. Lagipun, memang x excited pun sebab budget raya tahun ni terpaksa di simpan utk rencana bulan depan, lebih excited untuk next month kot... :D

Raya pertama macam biasa lah…pagi tu, aku pegi sembahyang raya ngan mak aku jer sebab abg aku beraya di rumah mertua dia, bapak aku lak terpaksa bekerja raya pertama tu. Aku xtau la nape tahun ni rasa cam sgt sayu. Bila dengar takbir raya pagi tu di Masjid, tetiba air mata bergenang nak nangis. Serious, bebetul rasa sedih tanpa sebab, masa tu la terbayang iklan BERNAS (Ahmad & Fizi) http://www.youtube.com/watch?v=6v0kZDOMydg  sebab tu kot rasa nak nangis. So that, kita kena bersyukur dengan apa yang kita ada, xyah nak bermewah-mewah sgt  nak sambut raya, sampai semua benda nak tukar baru. Hargai parents kita sementara diorang masih ada tuk sama-sama sambut raya, kalau dah xde sok…meraung la jawabnya sambut raya sorang-sorang.

Macam biasa jugak, raya pertama kawan-kawan aku akan datang beraya umah aku. Cam x lengkap la raya pertama tu kalau diorang tak bertandang umah aku. Untuk tahun ni bilangan ahli makin bertambah bila memasing dah masuk anak ke-dua dan x kurang hebatnya yang masuk ke-tiga.  Rumah bleh jadi tunggang tebalik bila semua berkumpul ngan anak masing-masing. Ye lah…semua hero-hero yang cukup handal berlari ke sana ke sini. Fuhhh!!aku yg tengok pun dah rasa penat. Tapi seronok ngan keadaan itu…

Raya ke-tiga baru lah dapat menziarahi sanak saudara di sebelah mak aku. Ini lah geng mata sepet sebab semuanya sepet-sepet belaka cuma anak sedara aku yg kecik tu je bermata bulat...ikut sape ntah lah, maybe masa mama dia pregnant suka makan ikan mata terbeliak kot...hehe...

Haaaaaa....kalo raya tahun lepas dlm entri raya aku ada gambo kami bertiga masa kakak ipar aku nih ngah pregnant, tahun ni berempat sebab baby yg dlm perut tahun lepas dah kuar after raya tahun lepas. Tu lah dak kecik si Hannah Zara yang aku ngah dukung tu...si kakak Balqis sgt jeles ngan adiknya sebab aku cakap adik comey mata bulat, dia pun nak jugak mata bulat...haha!! suka aku menyakat dak kecik nih sampai dia bagitau papa dia... " tak suka balik umah tok....Aunty suka gigit" kehkehkeh!!! :D

Dalam sibuk-sibuk beraya sempat jugak meluangkan masa ngan kengkawan rapat malam bbq kat umah Odows. Pada mulanya aku ingat semua bleh attend memandangkan semua kengkwn aku dah blk ke Kulim raya ke-tiga tu. Enchek Wan Zain yg menetap di Arab Saudi pun beraya di Kulim tahun ni, tap x dtg sebab penat sangat baru blk dr umah sedara. Si Kurin cakap raya ke-tiga dah ada Kulim tapi sampai malam bbq tu pun x sampai-sampai lagi dari Johor...jem kot...Enchek Riduan pun katanya dah blk ke Kulim ptg tu pun x dpt dtg sbb sedara dtg bertandang ke rumah dia mlm tu. So...ini je lah yang memeriahkan bbq mlm tu...w'pun x semua ada tapi tetap meriah ngan hero-hero & heroin-heroin diorang.

1 comment: