Thursday, December 10, 2009

Harapan..Impian..atau Angan2?

Cam dah lama aku x update blog nih…bz + lack of time...kalo dulu cam byk sgt masa terluang sampai asyik kuar minum ngan Jaja jer...tapi skrg aku rasa cam ade perubahan skit pada rutin harian aku. It’s all about commitment…commitment to my family, friends, work…n the one I luv..;) tapi alhamdulillah…setakat ni aku still dapat handle this situation. Tired? Of coz…tapi aku selalu ingat ckp bos aku…Asian people always complaint. Byk keje complaint, xde keje pun complaint… x dapat makan complaint...dapat makan pun complaint…and aku x nak jadi typical Malaysian yg suka sgt complaint. Bersyukur jer apa yg kita dapat.

Kat office semalam my big bos blanja makan coz dia baru dpt PhD n br pas konvo last Friday. Really admire him on his achievement. Even bz ngan business still sempat ambik PhD. Dia ade ckp..”if u want to be success, u have to SACRIFICE so many things, especially ur time”... that means no more leisure time with ur friend.. no more family day..no more valentine day..huhu! byknyer yg kena korbankan..tapi pepatah melayu pun ade cakap..” bersakit2 dahulu, bersenang2 kemudian..” camtu la jgk kalo nak senang..bukan senang nak senang kan?? And one of my dreams is to be a success woman..x tau la nak ckp ni harapan, impian atau angan2 ker...but hopefully my dreams come true. Definition of ‘SUCCESS’ bg aku x semestinye byk duit…dpt belajar sampai PhD pun dah kira success, as long as our brain is full with knowledge. At least, bila kita ade semua tu org tak kan pandang rendah pada kita.

Bercakap pasal education ni, aku teringat bebaru nie Jaja cite kat aku pasal sorang kawan dia nie...si minah ni dah berkawan ngan mamat ni sampai dah plan nak bertunag ujung thn ni. Then suddenly, 1st love mamat ni nak get back ngan mamat ni balik..mamat ni pun pilih 1st love dia dan tinggalkan si minah ni..sbbnyer, 1st love dia tu adalah seorang doctor sedangkan minah ni exec.jer walaupun ade degree jgk.Adoi!lelaki zaman skrg amat menakutkan...memilih!kalo dia pun sama hebat xpe lar jgk kan..konon2, nnt bleh la berbangga ngan kengkwn bakal isteri doktor. family pun sure syg giler bakal menantu yg doktor tu.Cish!ape la ade pada kerjaya seseorg tu kan? sume tu x menjanjikan apa2 pun...

Then, smlm ade borak ngan Jaja, dia tanya aku…what’s ur planning for 2010?x plan tuk menamatkan zaman bujang ker ujung thn dpn? Suddenly, aku nampak jalan tu jauh lagi tuk aku sampai.Actually, aku x penah plan pun pasal tu coz aku sendri takut + serik nak plan…I’M JUST GO WITH THE FLOW…tipu lah kalo aku cakap aku xde harapan, impian atau angan2 ke arah itu. Semua pompuan ade IMPIAN yg sama bila dah jumpa their soulmate. Cuma masa jer yg blom sesuai. Tapi kalo tuk plan B,C ,D…semua tu mmg dah ada dlm kepala otak aku nie..hehehe! planning..planning..planning…wah!byk btul planning. Dan aku HARAP dlm thn depan life flow aku pun akan konsisten gak, xde lar cam thn yg sudah2..asyik trn naik trn naik jer..hehehe!
so..apa yang aku nak ckp kat sini,satu harapan untuk realisasikan impian supaya sume yg kita angan2kan bukan satu yg sia2..

5 comments:

  1. yehaaaa..dah buleh post noo...emm..isy y nama aku je byk dlm entry hg nie..malu i tau..hehe..ok pe2 pon aku mendoakan yang terbaik untuk hang..kena ada impian kan..chayo..chayo..

    ReplyDelete
  2. tak salah pun kita berangan2.dari situ lah timbul harapan.takde harapan takdelah impian betul tak?betul la tu,aku pun sama tgh mencari tapak untuk berjaya.semoga kita sukses sama2.tak kisahlah bidang apapun,janji sukses dan bukan GAGAL!

    ReplyDelete
  3. yes!!!moga satu ari nanti kita akan success dlm idup..insyallah..achik,angan2 aku nak ke UK blom terlaksana lagi nih..camner??

    ReplyDelete
  4. angan2 tu kena seiring dgn usaha..baru terlaksana impian kita.cewah..mcm pakar motivasi lak aku.yuk ah..simpan duit mai sini..

    ReplyDelete
  5. mmg aku ngah berangan2 nak p sana pun...ngah usaha mgumpul fulusssssssssssssss...hehehe!kalo x..impian x jd kenyataan..;)

    ReplyDelete