Saturday, July 31, 2010

Tetamu Dari KL

Ini lah tetamu dari KL yang aku maksudkan itu...Aunty Zatt a.k.a Kak Zatt...hehe!! Aku sendiri pun confuse gak nak panggil apa sebenarnya. Dulu masa memula aku kenal aunty Zatt nie aku panggil Aunty Zatt la coz dia lebih tua dari mak aku kan..of coz la aku kena respect dia camne aku respect mak aku sendiri sebab mak aku selalu pesan pegi memana pun, harus hormat pada yang lebih tua. Tapi aunty Zatt ckp..."make life simple babe, u can call me whatever u like" sebab aku rasa jiwa dia masih muda dan dia ingin selalu berasa muda...sebab tu bila bercakap, dia bahasakan diri dia 'Akak' so...i have to call her Kak Zatt....ahaks!!!

On last Tuesday i got call from her....and informed me that she will going down to Penang on Thursday. At the first, aku mmg x excited sgt coz aku tau...nanti mesti ade cite pasal si jantan itu lagi coz they have really close connection. Actually, aunty Zatt nie adalah anak angkat Opah si jantan itu...Sebolehnya aku nak lari jauh dari apa saja yang bleh mengingatkan aku pada jantan itu atau sesiapa saja yang ada kaitan ngan dia....but i have to face the fact..Seperti yang aku jangka, tak habis-habis cite pasal jantan tu lagi..and i'm try to be cool walaupun dalam hati tuhan jer yang tau apa yang aku rasa dan apa yang aku fikir. Biarlah apa saja yang aku tau pasal si jantan itu, aku simpan dalam diari hidup aku.


Petang tu...aku kena jemput aunty Zatt kat island coz diorang sampai Penang awal...aku plak bekerja on that day. So, aku suh dia jejln penang ngan kwn dia dulu sementara menunggu aku abes keje. Tapi kalau masuk island time org balik keje mmg jam...then my old friend meng'offer'kan diri tuk jemput aunty Zatt coz office dia mmg kat Penang dan dia pun mmg akan balik ke Kulim...so, aku pun x yah la msk island. Terharu sgt ade kwn yang macam ni...Then, aunty zatt tanya aku...nape x couple jer ngan mamat tu...hahaha!!aku dah agak soalan tu yg akan dia tanya bila jumpa aku..aku cuma jawab, hati aku dah mati...dah xde rasa apa2 dah utk insan yang bernama LELAKI. Tak dinafikan....dia mmg suka aku, mmg dia baik, dia o.k, educated, respect org tua2, yg penting x merokok...tapi ntah la, puas aku cari mana hilangnya rasa seperti dulu dan aku malas nak memaksa diri sendiri tuk menyukai org lain.

yang kelakarnya...sampai jer kat umah aku, aunty Zatt panggil mak aku 'Makcik' dan aku tgk muka mak aku dah blur...hahaha!! mau jer aku gelak guling-guling kat situ. tapi aku tahan jer...sampai la dia terperasan sendiri...perkara kedua yang kelakar plak...masa kitorang kat feringghi, bleh mamat kedai kat situ tanya pasal aunty Zatt? nape x tanya pasal aku ngan Jaja? x menarik kah kami? confuse....hahaha!!!Apa-apa pun aku happy and appreciate ngan kedatangan aunty Zatt dan sudi bermalam di pondok buruk aku ni...Sekurang-kurangnya aku tau dia sukakan aku dan sayangkan aku macam anak dia jgk...walaupun aku ingin sgt panggil dia 'Aunty' tapi nak buat camner....dia lebih suka aku panggil kakak...ahaks!!!

1 comment:

  1. ya aku pun terasa muda 10 tahun bila dengan kak zatt..heheh memang best gi penang aritu sebab dapat ambik banyak gambo..sangat gediks waktu itu untuk bergambar hehehee..

    ReplyDelete