Friday, August 6, 2010

Mimpi Dalam Mimpi

Inception atau dalam bahasa melayunya 'pengasasan'. Dgr tajuk filem jer pun dah rasa macam x best kan? tapi try la tgk skali...gerenti best, bagi org2 yang faham la jalan cite camne dan sudah semestinye utk org2 yang kuat berangan macam aku nie dah tentu la cakap best..hehehe!!!
Actually, cite ni dah lama kuar kat pawagam cuma aku jer yg terlewat tgk coz x sempat nk tgk...arini baru berkesempatan nk tgk, itu pun terpaksa korbankan aktiviti swimming aku...patutnyer arini aktiviti aku adalah swimming tapi disebabkan aku takut x sempat tgk Inception nie, terpaksa la aku korbankan aktiviti tu utk minggu nie.

Berbalik pada Filem ni, cite ni mengisahkan mengenai Copp (Leonardo DiCaprio) bersama dia nyer team yang mempunyai misi untuk mengatur perniagaan meraka mengikut kehendak mereka dengan memasuki alam mimpi orang lain dan memanipulasikan mereka tanpa mereka sedari. Namun, Cobb terus dihantui rasa bersalah kerana isterinya (Mal) membunuh diri di alam mimpi disebab dia ingin terus hidup di alam mimpi dan tidak mahu kembali ke alam realiti. Kiranya sape yang tak focus tgk cite nie sure confuse sebab cite ni banyak mimpi dalam mimpi...haha!! confuse kan?

Best gak kan camtu? create mimpi yang indah-indah pastu teruskan bermimpi x yah bangun-bangun...(dah mula berangan la nih) hehehe...
Erm...itu ajer yg mampu aku buat, berangan dan bermimpi...
then, i lay here and wondering... seems like all i do is possible since i am without the one who i love. Feel like time is a thief...and has taken him from me....so now what's there to do except only DREAM.... :(

No comments:

Post a Comment