Monday, August 23, 2010

Work Stress!!!


Pagi ni rasa sungguh malas nak masuk office sebab aku rasa macam dah tak xde hati kat situ. This morning, ade meeting...tak tau la apa lagi yang aku akan hadapi arini. Work at that company, schedule aku penuh ngan meeting...sampai kekdg rasa macam nk muntah jer bila dengar ade meeting. Dalam meeting tu diorang ni bkn membincangkan macam mana nak selesaikan masalah...tapi lebih kepada nak menghentam orang and push the issue to others. Bosan kan??? Last week adalah minggu yang paling malang dlm sejarah aku bekerja....terpaksa menanggung kesalahan org lain...sampai aku dipanggil mengadap MD...macam sial jer aku rasa masa tu. Ye lah...bukan salah aku tapi tak diberi kesempatan tuk aku explain apa yg sepatutnya. Tapi tu lah...ni lah risiko yang patut aku tanggung bila berada di level Manager. ...downline buat salah...upline la yang kena tanggung...pastu MD aku siap panggil semua Manager meeting pagi rabu tu...aku dah agak, sure aku yang akan menjadi topik utama dalam meeting tu nanti..bayangkan meeting start 8.30 pagi sampai 11 pagi aku jer yang kena...ikutkan hati, nak jer aku kuar dr bilik meeting tu pastu kasi surat resign...macam la aku nk sangat keje kat tempat komunis tu..mmg nampak sgt perkauman kat situ...bila time bangsa dia sendiri buat salah...xde pun nk panggil masuk meeting, tapi kalo melayu buat salah sikit...sampai sebulan la dia akan mengungkit....macam sial!!! sib bek aku pk mak aku yang sakit and keta aku 2 bijik yang aku still tanggung...kalo x, dah lama aku resign.
Dah la bila ade function jer...aku jgk yg kena involve...sampai kekadang aku sampai umah pun lewat, nak2 bulan puasa ni...org lain bleh balik 4.30, aku kul 6 lebih br kuar opis...sampai kekadang terpaksa berbuka dlm kete...sedih woooo...ntah lah, ini namanya dugaan dan cabaran...apa pun aku terpaksa gak hadap..mudah-mudahan rezeki aku ada ditempat len plak...sakit jiwa dah aku kat situ.

4 comments:

  1. byk2 bersabar ye.cubalah cari rezzeki lain kalau ada.insyallah ada rezeki hg nanti.

    ReplyDelete
  2. mmg kena byk bersabar la kalo dok kat company tu...nk2 bln puasa camni, lagi la menguji keimanan aku..ahaks!!insyallah..ni aku ngah try cr...tp byk kt kl..aku xmo keje kl coz nnt xde org nk jaga mak aku..ssh kan?? erm..sok aku kena teman bos aku gi entertain Tengku Harun (anak Tengku Bendahara Kedah) lak..skali buka puasa ngan dia b4 he fly to London...Hadoiiii..penat la camni..da nasibbbb..:(

    ReplyDelete
  3. aku suh ngorat anak tengu bendahara tak mau hahaha..kalu tak..bleh geng ngan acik..hg dok LONDON wooooo hehehe..konfim tak keja..goyang kaki ja ;)

    ReplyDelete
  4. opssss typing error tengu=tengku..ya ampun..

    ReplyDelete