Tuesday, August 10, 2010

Rasa yang sadis itu....


Pagi tadi aku masuk office ngan mata yang bengkak dan sembab sebab....semalam aku nangis puas-puas...ntah la nape lately nie aku rasa sedih sgt2...malu la jgk coz ramai yang perasan dan ade yang tegur tadi..reason yang aku kasi, tido lewat...hehehe!!!

Last 2 days aku ade received msg dari Aswad, katanya...suh aku jaga diri bebaik, jgn pikir yang bukan-bukan, pedulikan apa orang nak cakap...just be what i use to be...katanya lagi, he feel guilty when he looked deep into my eye (huh!perasaan bersalah yang langsung xde makna apa2 untuk aku lagi...) ayat paling best.."if i could turn back that time..." titik. Aku hampir nangis..tapi still bleh tahan coz pk buat pe nak mengenangkan cite yang dah berkurun jadi sejarah?

Then, bila aku buka FB lak...salah sorang kwn 'si jantan' tu tag picture diorang ms kt Bali dulu..Secara x sengaja aku ternampak..konon rasa mcm dah tabah sgt that's why aku view picture tu...aku buka page si jantan itu then buka page Aswad...bila tgk pic wedding jantan tu, aku jadi sebak....sebab aku tgk dia bahagia dengan apa yang dia dah buat kat aku..x nampak lgsg muka bersalah dia dan muka orang yang kena kawen paksa macam yang dia pernah cakap kat aku dulu, kononnyer dia x cintakan pompuan tu melainkan atas rasa simpati dan terpaksa ikut ckp family...macam suka je aku tgk picture2 dia tu..Hemmm...mcm tu lah LELAKI kan? sama jgk mcm Aswad...kasi reason, masa dia kawen tu 'unplanned'...dalam 'unplanned' dia pun, kuar gak sorang kan? pastu nk explain2 kat aku bagai...what for?

Apa yang buat aku sedih...bila aku tgk picture wedding jantan tu dgn muka yg penuh bahagia tu...aku tgk family picture Aswad...aku btul2 rasa nape aku dipermainkan oleh takdir? apa salah aku pada diorang nie? sedangkan aku cuba menjadi kekasih paling baik utk 2 manusia ini, aku cuba bahagiakan 2 manusia ini, byk yang aku korbankan utk 2 manusia nie...and at last, apa yang aku dapat? cuma yang tinggal hanyalah kesakitan, ingatan dan kenangan yang mmg ssh untuk aku padam...pelik, nape orang2 yang macam ni x didatangkan musibah? nape biarkan hidup mereka terus bahagia? Sungguh tidak adil buat aku.....

9 comments:

  1. along..!! aku rasa dh berguni2 kot org suruh hg tabah, terima kenyataan apa semua..aku penah gak rasa mcm tu..hehe..cerita dulu la..mmg amik masa..tp klau pandai tackle..senang ja nk lupa ..yg penting hg nekad..buat apa nk tgk2 fb depa lagi..delete dia n kawan2 dari list hg,yg mana ada potensi nk bg hg sakit hati tu untag pic2 hg..jgn dok dengaq lagu2 sedih ni (mcm aku dok dengaq kat page hg ni)..dont u know it make things worse??!!??..hg akan berangan2, flash back cerita2 lama..baik dengan lagu tamil ka..lagu cina ka..yg hg tak tau maksud dia..ni pon punca2 lara gak..dh takat ni ja tazkirah aku..nnt aku bagi lagi... from: saranghanun 'jijah'ibmida

    ReplyDelete
  2. Erm...cite kita lain2 kot Fizah..Lara hg mungkin x sama ngan lara aku..2 times babe, i face the same thing. Semua benda yg hg ckp kat atas tu aku dah buat tapi ntah la kan...actually, dlm diri aku bkn la nk ingat2 sgt benda yg dah jd sejarah...cuma aku rs dlm diri aku dah byk sgt perasaan dendam tuk lelaki mcm tu..hg pun faham kan, camne rsnya bila org asyik bertanya bila nk kwen,nape x kwen...bila org tanya camtu, x kan aku nk jwb...aku da xde rs camtu,aku cuma bleh berkwn cuma dah xde rs mcm dulu...tu yg aku sedih, sbb aku xnk mcm tu sbnrnya...ntah la weih,hrp semuanya akan baik2 sj..it's about time...cuma lama mana tu kita x tau..berserah, pasrah,redha n doa...

    ReplyDelete
  3. emm..klau org tanya aku bila nk kawen..aku habaq ja hujung thn depan..klau sebut banyak2 kali..nnt bleh jadi real kot..haha..try la..at least jalan selamat dr dengaq depa tanya banyak2 kali..klau tanya org mana..petik ja negeri mana2 yg hg suka..aku smpai hari ni selamat..tak dak dh org tanya..best kan..heheh

    ReplyDelete
  4. along apa kata delete ja kawan2 si labu n labi tu..susah lah bila ada connection lagi..tu pun kalau hg tekad xmau tau apa2 pasal mereka.aku yg tiada kaitan pun dh delete FB si labi tu..satu lg meh la kita ikut cakap fizah..bila org tanya kita bila nk kawen..kita kata ja tahun depan akan kawen..insyaallah..lama2 itu akan jadi doa..btoi x fizah ;)lagi pun aku dh bangga dengan anjakan paradigma hang..slow2..biarla orang nk kata apa..janji kita buat kerana Allah..bangsa lain mmg la depa tak akan faham..ingat duniawi tu skejap saja..yang hakiki akhirat sana..aduhhh macam ustazah plak aku..tapi serius..ke hadapan semua orang nak jadi yang lebih baik..pokoknya diri kita sendiri..aku pun masih belajar untuk menjadi yang lebih baik..sebab aku yakin Allah sentiasa dengan kita apabila kita niat sesuatu yang baik..

    ReplyDelete
  5. kekekeke..dh mcm diskusi andartu plak..huhuhu..sorry..macam ja..kita muda lagi...baguih tu kuthbah ustazah nora..aku pon sama gak mcm apa yg nora tulis tu..hehe...

    lagi satu..ALONG TUKAQ LA LAGU LAIN PLAK..JIWANG LA LAGU NIE..CEMUIH AKU DENGAQ..

    ReplyDelete
  6. Jaja~ Aku rs, aku lari camne pun sure ada kaitan jgk ngan si labu labi tu..ingat x dulu, ms aku melupakan si labu? ssh kan?? tp lelama o.k jer bila aku x ambik tau lgsg pasal dia n jauhkan diri dr kgkwn dia kan..tp still jgk dia dok mencari aku.tu aku mmg x leh lari la..xpe ja, don't worry...lelama nnt aku akan o.k..n thanks to u coz hg support aku selama nie. anjakan paradigma tu pun salah satu sbb...sbb hg jgk...hehe!!u influence me a lot..Thanks!!

    Fizah~ best gak buat cam hg tu kan?? main petik2 jer eik...nnt aku try, tgk ade org nk tanya lg ke x...haha!! o.k lar..aku tukar lagu len la...jap nk cr lagu korea lak..hg kan suke..hehe..x pun lagu motivation pun orait gak kan??

    ReplyDelete
  7. weh..hg tukaq setting apa?ke aku yg baru tukaq setting td?kekeke...

    ok,ni terapi aku(takmau bg nasihat,ni terapi jiwa).aku tau memang hg melalui saat2 pedih yg bagi aku terlalu hebat nak hadapi.Terimalah satu hakikat,kalau kita sayang seseorang,lepaskanlah dia pergi.Aku rasa ex2 hg tu mesti berfikiran macam ayat aku kt atas ni.Depa nak hidup bahagia di atas dasar kerelaan hg jugak.depa takmau hg terus mengingati janji2 depa kt hg.Sebab depa loser.Belajarlah menidakkan bait2 lagu yg hg letak dlm page ni. "CINTA INI AKAN MATI, CINTA INI TAKKAN MEMAAFKAN,TAKKAN MENGERTI". Beb,lelaki ini diciptakan Allah makhluk yg simple,fikirannya tak suka berfikir terlalu remeh.Jadi jangan buang masa menghancurkan hari2 usia hang dgn melayan dan menghayati keterlauan benda2 mcm ni.Apa yg fizah dgn nora ckp tu dah jelas kan?aku takyah ulang.

    p/s Aku dgr hg ngan fizah nk jln pi korea.tak aci,patut mai UK dulu. Byk berjalan luas pemandangan.Luas pemikiran,byk pengalaman.Ramai lagi yg hg belum jumpa,satu hamba Allah ada ditakdirkan jodohnya dgn hg.Percayalah..

    ReplyDelete
  8. Pergh!!!hampir menitik air mata aku ni ngan tazkirah hg nie..apa yg hg,jaja n fizah ckp mmg btul sgt2..tapi mungkin aku perlukan masa tuk aku accept all this thing slow2...bkn aku xmo terima kenyataan tapi hati aku terlalu sakit n penuh rs dendam...tu yg aku x mampu buang...insyallah, sbb tu aku sedang 'mencari diri' skrg...mudah-mudahan aku jumpa apa yang aku cari..
    trip ke Korea tu x jd la coz fizah x dpt booked flight tiket yg promo tu..melepas..tp xpe, aku da bgtau fizah..alang2 nk bejalan jauh..bek kami simpan duit, pi UK trus..tiket murah leh beli kat Duen coz dia keje ngan air asia skrg..

    ReplyDelete