Sunday, August 29, 2010

'Shopeng Raye'

Pejam celik pejam celik dah 19 ramadhan kita berpuasa...selalunya ramai yang akan bershopping sakan 2 minggu atau seminggu sebelum raya...ni la org ckp 'last minutes shopping'.. ade gak yang shopping sehari sebelum raya...tu lagi teruk, time tu nak cari saiz dan barang yang kita nak mmg susah la nak dapat...tapi yang bestnye bleh dpt murah time tu...hehehe...

Last friday aku ngan Nora turun K.L sebab nak settlekan aku nyer PTPTN dan alang-alang ke sana kami plan tuk shopping raya skali la...Aritu mmg rasa mcm marathon lah satu ari...mana xnyer...pas sahur jer kitorang dah gerak dari Kulim, sampai kat Damansara (PTPTN) dah kul 12...nasib x baik, time kitorang sampai diorang dah kuar sembahyang jumaat...so, kitorang jejln la dulu kat Bangsar shopping Center sementara menunggu 2.45 pm...Pas settle kat PTPTN mmg plan nak ke Jln TAR terus tapi cik Fizah ckp org mmg ramai sgt sampai nk pilih barang pun susah..so, terpaksa la ubah plan jumpa cik Fizah kat USJ jer...petang tu just shopping kat USJ dan berbuka sekali kat sana gak..then, dalam kul 9 mlm baru la kitorg sampai Bangi...bangun pagi sabtu tu lak...terus siap2 gerak ke Jln TAR coz plan nk shopping awal tkt ramai org lak nnt...padahal sama jer, awal ke x..tetap ramai gak org sampai nk tgk baju pun xde mood...ngan panas dan bermacam-macam bau kat situ, mmg buat aku x tahan...hampir pengsan aku kat situ gak...tobat aku dah xnak pegi shopping kat situ bila time nak raya...ngan sesak + ngan jam sana sini...time2 camgini aku rasa, Kulim is better...walaupun xde apa kat Kulim nie tapi x serabut and sesak....sentiasa aman jer...hehehe!! Pas shopping aku terpk2, nak balik terus ke Penang ke nih?? aku dah keletihan dan hampir2 nk berbuka jer nih...memikirkan pejalanan yg masih jauh dan aku sorang je yg drive, aku decide pegi lepak umah aunty zatt kat Ampang dulu tuk menghilangkan penat..then, gerak ke Ukay Perdana umah xura coz plan nk konvoi skali ngan dia blk Kulim (kebetulan dia pun nk blk Kulim ngan husband dia)...sepanjang perjalanan balik ke Kulim tu, kitorang siap dgr lagu Raya lagi...aku ckp kat Nora, "anggap jer mcm kita nk balik beraya di kampung "sbb kitorg mmg xkan dpt merasa feeling yg mcm tu sbb mmg stay kat umah sendri....kehkehkeh!! kesiannnn...

Ni lah trend baju kurung untuk thn 2010....'kurung cotton' .....byk benor kurung cotton skrg...kalau aku tau trend kurung ni nk dtg balik...aku simpan jer baju kurung aku yang dulu2 tu...mana pegi pun akan jumpa gak kurung cotton nie skrg.

Org skrg nie asal nak raya jer x yah susah-susah buat kuih raya...mana2 pegi pun belambak-lambak kuih raya yg dijual...macam2 jenis ada, tunjuk jer mana yang berkenan...suasana buat kuih raya cam dulu pun dah x terasa sbb byk yang main pakai beli jer...rindunyer zaman kanak2 aku dulu...huhuhu!!!

Inilah keadaannye manusia-manusia yang menghabiskan duit kat Jln TAR tu..bak kata sorang member aku, kat situ memang macam2 ada tapi kalau sesak camtu...baik shopping kat tempat lain jer...x paham aku camne warga KL bleh hidup tmpt sesak yang camtu...

6 comments:

  1. amboii shopping noo.best2.rindu aku nak shopping kat jln tar.dulu time blaja segala paneh,bau dan sesak2 camtu mmg redah ja.lani kena pikiaq 2,3 kali kot kan?

    ReplyDelete
  2. hehe baru ko tau camne haru kat kl tu..aku pun tak sanggup weh..
    nak cari parking dah 1 hal, nak bersesak2 dgn lautan manusia tu 1 hal, tapi paling pening skali klu plan nak buka posa kat luar, meja kena book awal2 tu..tu belum masuk lagi konco2 tak pose yg pun sama naik sibuk org nak bukak posa, dia pun la tu le sibuk nak makan jugak..hehehe..bebel pjg lak aku ni..huhu~ ;p

    ReplyDelete
  3. Achik ~ dulu lain weih...seingat aku, time aku study kat sana dulu, shopping kat situ dulu xde la sesak sgt mcm skrg..skrg nie sbb dah makin byk org berniaga kat situ dan mungkin warga KL makin bertambah...mmg len dr dulu ar...serious x tahan..kalo hg blk sini pun, xyah la shopping situ...shopping la tmpt len. tmpt len pun harga lebih kurang sama jer...

    Fatt~ tul tu weih...nk parking pun dh memeningkan pala otak aku..ngan jam lagi..mmg menguji kesabaran aku btul kalo msk situ...kurang pahala pose aku sbb asyik dok maki hamun kete2 yg msk ikut suka hati mak bpk diorg jer...cikNora yg dok sebelah urut dada jer...hahaha!!!dr buka pose kt situ...aku lebih rela buka pose dlm kete jer weih..

    ReplyDelete
  4. hahaha..ada la 2 minah tu hampir2 bukak posa..nasib iman kuat lagi..gilosss btoi..shopping kat kulim lg best la..sama ja aku tgk baju2 yg ada..harga pon sama ja..dr sesak..bau manusia yg mcm2 kan...huh..

    ReplyDelete
  5. Ahaks!!hampir2 jer kan...tp pk blk, apa kena-mengena shopping ngan buka posa?? sib bek iman masih kuat..ekekeke!!!next time kita shopping jer kat Kulim nih..harga lebih kurang jer...parking kete pun sng, x sesak yang penting..xde bau macam2...hehehe!!!

    ReplyDelete
  6. yeke?lohh..dah makin teruk rupenye jalan tar tu ek.tapi aku rindu nak sopping di sogo..hehe.yelah zaman dah berubah kan.zaman blaja semua kita sanggup.naik lrt paling mudah kot.

    ReplyDelete