Sunday, September 5, 2010

Konon Shopping Raya...

Shopping Raye??? mana ada istilah shopping raya dalam kamus hidup aku dan cik Nora skrg...hahaha!! petang tadi masuk island semata-mata nak mencari benda alah ni jer...xde plak kitorang sibuk cam org lain nak cari baju la...kasut la..langsir la..itu la..ini la..kalau tgk mane2 tempat jer penuh ngan org sibuk bershopping tuk raya nanti...tapi pelik, nape aku langsung tidak merasai satu perasaan teruja ingin beraya?ntah la...maybe aku x macam org lain. Lagipun kitorang dah shopping masa turun KL aritu...tu pun bukan shopping tuk diri sendiri, shopping tuk mak dan anak buah jer..tuk diri sendiri? erm...malas nk beriya-iya sgt coz mmg da tau pun...nak beraya ke mana sgt...sure dok umah jer...cuti raya yang panjang tu aku ingat nak pegi bercuti dimana-mana jer...Byk jgk la kedai yang kitorang terjah petang tu semata-mata ingin mendapatkan the best price...akhirnya di FotoCam jgk aku mengalah...da mls nk survey coz semua harga lebih kurang jer..lagipun aku sian kat Cik Nora yang keracunan makanan petang tu...asyik ke toilet jer keje dia..ahaks!!Caya lah ja...w'pun keracunan makanan tapi still meneruskan puasa sampai buka puasa kul 9 mlm...hehehe..

Duit tuk shopping raya telah aku leburkan tuk benda alah nie..tapi aku puas hati sebab memang da lama pun plan nak beli..sampai umah, aku sembunyi2 jgk benda alah nie takut mak nampak sebab sebelum kuar td aku ckp nak cari baju raya, tapi tu lah...pandai2 tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua...ahaks!!! sembunyi punya sembunyi mak aku ternampak jgk...pe lagi, seperti terkena peluru berpandu la aku mlm tu...hahaha!! mak aku ni mmg x suka aku abeskan duit tuk benda2 yg mcm ni nak2 plak nak dekat raya ni kan...sib bek jgk aku ade point, baju raya tuk dia and duit raya pun aku dah kasi siap2...so, dia pun x leh ckp apa la apa yg aku nk beli tuk diri sendiri...hahaha!! amat pandai anakmu ini berkata-kata...:p Erm...pasni, ini lah hobi terbaru aku dan ini jgk lah hidup aku...model aku x yah ssh2 nak cari sebab da mmg ada model yg sedia berkhidmat tanpa bayaran..model ni la org yang paling excited bila aku dah beli benda alah nie...sebab dia tau, pasni mesti muka dia jer yg byk kuar 'majalah'...hahaha!!!

8 comments:

  1. yes..yes..ni yang saya sgt suka neh..nnt aku cuti sem..kita p shooting memana no..tak yah nora ja jadi model..aku pon bleh..hheheh...jadi hg kena belajaq setting..aku bg deadline smpai hujung thn..kekeke...selamat belajar..

    p/s:aku dok menabung nk beli speedlight plak..dh p meninjau dh..dok simpan sehari 2rimggit..
    insyallah hujung thn berjaya kot..hehe..

    ReplyDelete
  2. hahaha!!!hg pun sama excited cam cik kak tu gak..:p bila nya hg cuti sem? x sabo dah aku nak pi shooting...tok guru pun x blk raya lak thn nie...kalo x leh suh dia ajar setting..speedlight brape babe? aku br nak menabung tuk macro lens...

    P/s: hg jgn dok wat pepandai potong job Jaja...kang merajuk lak dia...dia kan model tetap aku..ahaks!!!

    ReplyDelete
  3. bagus neh..dah ada slr pasni posing sakan la kan.aku pun teruja tak habih gi ni.hehe.btw model apa along?mcm mana dah cuba2 ambik tak?misti puas ati kan?aku pon nak gak jadik model..boleh la..boleh la!! >_<

    kita jumpa hujung thn n melaram ngan kamera dan masing2 pun jadik model eh?cepat la diskusi destinasi percutian weh...

    ReplyDelete
  4. Ala...model kedai makan..xkan hg x tau kot sape..asal posing jer kat kedai makan, asal kat kedai makan jer nak posing...ahaks!!tp ujung thn nie bleh la aku pkai model len jap...hehehe..sempat la aku blaja setting b4 ujung thn nie..:p

    gud idea gak tu...meh ler kite cuti2 m'sia ujung thn nie.nnt aku diskusi ngan Jaja n Fizah mane destinasi yg menarik.aku skwe beach kt pantai timur, tp ujung thn tutup la plak...xpe, kita cr tempat yg nampak heritage skit..

    ReplyDelete
  5. setujuuuu...ayuh kita berdiskusi..aku jua mau jadi model..

    kawan2 selamat hari raya..maaf zahir batin..
    aku nk balik kampung dh esok..klau ada jodoh aku p la kulim. insyaallah...

    ReplyDelete
  6. adehh..hg salah paham rupanya soalan aku.aku tau dah model jalan2 cari makan hg tu.yg aku tanya tu model kamera hang tu.kekeke..sorry soalan pun agak kabur sikit. :) btw,pasal cuti2 mesia ujung thn ni aku mintak sangat biaq jadi tau.nanti aku bgtau date ape yg aku tak available (sbb ada kenduri cousin zaid) so boleh la hgpa cari2 date yg sesuai.takyah lama2,2 hari pun cukup.

    selamat hari raya jugak untuk hangpa semua.maaf zahir dan batin ok.kirim salam pada semua kawan2 kalau jumpa depa k.

    ReplyDelete
  7. Fizah~ Okies!!pk2 mana tempat yg sesuai tuk kita bershooting. Kalo trn Kulim calling2 lah eik..tkt aku xde kat Kulim lak..

    Achik~ owh..model slr aku ker..soalan x clear la makcik.aku rempat 1000D jer..tapi yg aku berkenan 550D.adat la kan...slalunya apa yg kita hajati tu mmg ssh skit nk dapat kena usaha lebih skit. kalo ade rezeki nnt leh la tukar len model. tp ni pun kalo nk upgrade mkn modal gak tu..pasal plan tu no need to wori, kami akan usahakan..hg pun bkn slalu bleh blk M'sia kan...we'll make it happen darl..

    Salam Lebaran jgk tuk all of u...ampun dan maaf andai kata ada salah dan silap...

    ReplyDelete
  8. hahaha..lambat nya aku nk bg komen..tak dapek online huhu..ha tau xpa excited punya pasal..sakit perut pon aku redah jugak teman along hahha...ok hujung tahun nie oke..jumaat,sabtu,ahad tu kira oke la nk g bercuti..

    ReplyDelete