Tuesday, September 14, 2010

Raya Punya Cite

Salam Lebaran...memandangkan kita masih lagi dalam mode raya, sudah semestinya entry kali ni aku akan berceloteh pasal raya saja. Mungkin agak terlewat untuk aku masukkan entry ni tapi rasanya x lengkap jika tiada cite pasal raya kan? hehe...

Raya kali ni xde la meriah sgt...mcm yang aku tulis dalam entry aku sblm ni, lgsg x rasa excited nak beraya sbb beberapa perkara. Tapi alhamdulillah...raya tetap raya walau hati ingin menangis di pagi raya. Dalam x excited nk beraya pun...cuti raya tetap sampai 1 minggu,bjln raya sampai raya ke-6,camtu pun ckp x excited lg ke? ish!confuse plak aku...:p itu namanya kewajipan...kewajipan menziarahi saudara mara dan rakan taulan di hari raya..hehe!! Kalau ikut aku, nak jer aku duduk umah layan rancangan2 raya kat TV. Apa yang menarik raya tahun ni bila aku dapat jumpa balik kwn2 yang mmg dah lama terpisah. Dan raya tahun ni dapat beraya umah kwn2 yang selama ni lgsg x pernah pegi beraya umah diorang pun...itu jer lah yg menarik tentang raya thn nie. Actually, bila dalam keadaan aku skrg...motivate diri balik, even though aku mungkin x dpt beraya ngan org yg mmg aku nak dia ada time2 camgini, tapi aku still ade parents yg sentiasa ada ngan aku dlm waktu ssh dan sng berbanding ngan anak2 yatim yg xde mak bapak...sure diorang lagi sedih kan? same more, i still got a lot of friends to celebrate this special day. Thanks to all my friends yg x pernah lupa bertandang ke umah aku walau mungkin masing2 sibuk ngan family masing2...yang sedihnya x dapat beraya ngan kgkwn yg x dpt balik ke Kulim sebab ada yg beraya di umah mertua thn nie. so, thn nie kitorang xde la konvoi raya cam thn2 sebelum ni sbb x cukup korem. itu yang aku rasa sedikit kekurangan pada thn nie...

Seperti tahun-tahun yang sebelumnya dan mungkin untuk tahun-tahun akan datang...kami mungkin akan beraya berdua saja..huhu!! sebab last year aku ade ckp mungkin thn nie kitorg akan beraya berempat, tapi still berdua jgk...:p

Ini plak reunion picture before raya...Time-time raya ni mmg ramai yang ambik kesempatan tuk jumpa kengkwn lama tak kira la time skolah rendah atau skolah menengah.Haaaa...ni adalah Ex-SKK reunion, kengkwn aku masa sekolah rendah dulu..Fuhh!!mmg da lama gila x jumpa hampir 16 thn tu...bangga gak ngan kengkwn aku yg dah berjaya, ada cikgu..ada engineer, ada doktor...terasa diri kecik sgt time nih...ternyata 6 Biru mmg menghasilkan student2 yg cemerlang..ahaks!!


Berposing bersama Doktor Izan...ini adalah kawan karib aku masa sekolah rendah dulu...masa sekolah dulu kitorang (aku, Nora & Izan) mcm tiga serangkai, mana pegi pun bertiga jer...dia mmg xde kwn ngan sesapa melainkan aku dan nora saja. tapi sejak bergelar doktor nih aku tgk kat FB tu ramai plak bebdk sek.ren.dulu yg x penah berckp ngan dia pun bleh close ngan minah ni...silap aribulan diorang pun x perasan Izan ni yg mana satu masa sekolah dulu...so plastik!!!setelah 16 thn br jumpa balik dan x sangka dia pun dah bergelar doktor...really proud of her...

Erm...cam biasa lah, ini plak kengkwn yg paling aku sayang, dr kecik sampai la da jadi bapak org pun still lagi kitorang macam dulu. Tapi yang ini jer lah yg balik beraya pun sbb yg lain memasing beraya umah mertua. Thn lepas big bro ngan mamat yg macam pelakon hongkong ni still lagi single cam aku ngan nora...tapi nampaknya thn nie, aku ngan Jaja jer masih maintain solo sebab mamat 2 org tu dah bergelar suami org thn nie...

Beraya di umah Nora a.k.a Jaja bersama Kurin dan isteri...kurin sempat gak balik beraya walaupun dah raya yg ke-enam...o.k la tu, at least bleh jgk beraya ngan dia walaupun da x ramai yg ada masa tu sbb diorang dah balik KL dia plak br balik Kulim.

Last but not least...ini plak kengkawan 'sekepala' dan se'enjoy'an...hehe!!walaupun x semua yang ada, geng nih tetap maintain kecoh cam selalu. Group nih best sebab time nk enjoy jer mesti enjoy reramai wlaupun memasing da kawin. Yang bestnye, kawin pun dlm group ni jgk...cuma aku jer yg x menjadi..ahaks!! Aku amat suka ngan semangat setiakawan yang ada dlm group nie..sebab time susah sesama, time senang pun sesama...nak kemana-mana pun mesti together2..sebab tu kitorang da macam satu keluarga yang besar...Luv u guys!!!

No comments:

Post a Comment