Thursday, March 22, 2012

Welcome to the new SERIES....120312

Welcome to the new series…dah masuk new series rupanya aku yer…hehe!! Birthday wish yang paling famous untuk thn ni…” Semoga dipertemukan jodoh”, “Semoga cepat kawen” haha!nampak sgt ramai yang concern pasal personal life aku kan? Alhamdulillah la, mudah-mudahan berkat doa kawan-kawan, sapa tau thn ni jgk naik pelamin. :D dan apa yang aku harapkan dalam 2012 nih? Of coz lar better life. Ada 2 perkara sebenarya yang aku nak capai untuk 2012 ni:

i) Mudah-mudahan rezeki bertambah dalam taun baru nih. Tapi yang aku heran, apsal asyik xde rezeki jer?? Slalu aku tgk...kwn2 yg dah berkawen atau yg dah dpt baby…rezeki diorang sure bertambah. Maybe…sbb aku x kwen lagi kot…sebab tu xde rezeki lg..kena kawen la kalo camnih…hehe!! Aku nih mulut jer ckp nk kwen…tapi kalo ade org ajak kwen xmo la plak…rasa cam x confident jer, takut pun ada gak. Ntah lah, maybe dah serik nk mempercayai janji-janji manis lelaki, taim bercinta bleh la ckp nk idup semati,tp bila da kawen 4 5 taun,haha!! U can go to heal!! maybe sbb dok tgk org sekeliling aku…bila dgr cite org tu, org nih…tgk org tu..org nih…anak kecik2 lagi da nk becerai..takut la plak. The conclusion is…alam perkahwinan ni bukan semuanya manis….memula manis la, pijak semut pun x mati. Bila da lama-lama nanti…jgn kata semut, gajah depan mata pun bleh mampus. Mmg satu perjudian kalo berkahwen pada zaman skrg nih. Sbb zaman skrg ngan dulu x sama. Kalo dulu, x kenal satu sama lain bleh jugak kekal sampai skrg. Cam mak aku pernah cite dulu…masa dia kwen ngan bapak aku, diorang x pernah kenal pun…nak kata kuar dating jauh sekali la.ari nk akad nikah baru la tgk bapak aku tu…masa tu, gelap ke..cerah ke..gemuk ke…kurus ke..kena la jgk trima. Tapi org dulu2 w’pun x bercinta sakan cam org skrg ni still jgk bleh get along sbb xdak anasir-anasir luar cam fb la, Twitter la, Skype, YM dan segala bagai lagi. Bukan lah aku xmo kawen lgsg….tipu lah kalo aku ckp xde hati nk kwen, tanya mana2 pompuan pun pasti jawapannya NAK…sbb impian setiap wanita memilik sebuah keluarga, suami dan anak yang comel. Tapi biarlah berkawen ngan org yg kita ingin hidup dengan dia sampai akhir hayat….bukan berkawen disebabkn umo dah meningkat, sapu jer sapa2 yg melintas…haha! I’m not too desperate to get married. :D Insyallah...suatu hari pasti aku akan jumpa jgk ngan Chinta Hati...hehe! we have to believed in everything.

ii) O.k....tu pasal jodoh, perkara kedua yang aku nk dlm idup...my carrier. Best thing on my birthday bila my MD announce during our meeting that i have been promoted to Admin Manager. Ohhhh maiiiiiii!!!!actually aku x expect pun and x harap lgsg utk post tu. Sebab aku rasa cam x ready lg to the next stage. Bukan senang nak duduk di atas kan? macam-macam kena pk, macam-macam kena ambik tau...paling penting, kena more responsible. Sedangkan aku rasa banyak lagi aku kena blajar and ambik tau. Tapi org ckp...kalo dah ade peluang, just grab the opportunity lah...actually, ni mcm kebetulan je lah coz my Dept.Head da x bleh perform coz he have a kidney problem, in 1 week kena 3 kali wat dialysis. So, disebabkan aku yg lebih senior kat situ, my MD pun pilih aku la kot. Actually, aku bkn lah excited sbb dah dipromote, tapi lebih excited bila dia announce dlm meeting on my birthday 120312. Time tu rasa cam...dpt adiah paling best lah aritu. Bila da dipromote, pasti ada pro and cons jgk kan? pasni, xtau lah life aku camne...kena komitted ngan keje, focus on everything, sacrifice my sweet time...no more holiday...oohhhh maiiiiii!!! memikirkan semua itu, buat aku rasa sesak nafas...goshhhh!!! mudah-muadahan semuanya berjalan lancar walaupun kekdg aku sendri rasa x confident ngan diri sendiri. Insyallah....i can do it!! u go girl...:)
 
Surprise cake from my colleague....terharu sgt, ingatkan da x nak celebrate coz xnak ingat brapa umo aku skrg...haha!!tp da org nk ingatkan jgk, trima jer lah.... 
Having birthday lunch at The Ship, penang. Ini pun di sponsor oleh teman-teman rapat aku...Thanks guys!!


Hooooyeeeeehhhhh!! dpt beg baru lagik....it's from my fav.brand, luv it!!!
celebrate kat opis pas meeting.....sgt teharu sbb x sangka diorang nak wat surprise pada ari yang sgt sibuk itu....

2 comments:

  1. Semoga berjumpa jodoh n hidup bahagia sampai syurga ;)

    Admin Mgr? wiwittt!! congrats!!

    ReplyDelete
  2. Aminnnnnnn....mudah-mudahan...hehe!! post jer best...gaji x best pong..huhu!!

    ReplyDelete