Sunday, April 29, 2012

Mencintaimu

Baru pas tengok cerekarama kat TV3 "Mencintaimu" rasa geli lak tgk Sharifah Amani blakon ngan Eman Manan...haha!!tapi jalan cite dia agak menarik...Kalau aku jadi Juliana (Sharifah Amani) pun, aku tangkap cintun jgk kat En.Izwan (Eman Manan) tu w'pun da tua...haha!! gila xmo, dah la kaya, bujang lak tu cuma umo je da lanjut...hehe!!pada mulanya aku layan la jugak cite nih, pastu sepanjang nonton cite nih mak aku asyik berbunyik jer....last-last aku bukak laptop and sumbat tingga ngan headphone, pasang musik kuat-kuat ...pueh atie, aku x dgr la apa yg dia membebel tu....haha!! bukan lah nk kurang ajo...tapi rasa rimas sgt bila asyik bercakap benda yang sama. Tak abes-abes suh aku p berubat sebab xmo aku jadi cam dalam cite tu la kononnya...sampai ke tua x kawen-kawen. Dah memang aku x sakit apa pun nk berubat apanya kan? tensi tul!!!

Kalau lah lelaki-lelaki diluar sana tau, sebenarnya pompuan nih xde lah memilih sangat cam kaum Adam....asalkan hati dia suka, x kira lah laki tu sebaya bapak dia ke, papa kedana ke, muka cam pecah umah ke...kalo hati dia dah suka semua benda tu bleh letak tepi. Kalau mencintai seseorang tu....mungkin sampai mati w'pun dia tau mencintai seseorang yang langsung x menghargai dia cuba membuang masa tapi still jgk nak tunggu cam menunggu bulan jatuh ke riba. Tapi, once dia dah dilukai...sampai mati jugak akan ada kesannya, sebab hati pompuan macam kaca...once it's broken, eventhough u try to fit it, the crack is still there...tapi x kira lah brapa banyak pun kita disakiti, always forgive them sebab sorang teman pernah bgtau aku...bila kita memaafkan kesalahan org, hidup kita akan lebih tenang sebab xde dendam dlm hati...and i believed that. Memang betul pun, bila aku x simpan dendam...idup aku mmg lebih tenang. But...a person can apologize and we can forgive them, but sometimes...we just can't forget the pain that they give to us...senang cite, konsepnya "Forgive but never Forget" tapi ada jgk org yg lebih suka "Forget but never Forgive" sbb kekdg kita x perlu hidup dalam masa lalu lagi.

1 comment:

  1. If you forgv u may forget...
    But its hard to forget if u never forgv...

    My 2 sen.... :)

    ReplyDelete