Tuesday, June 8, 2010

MUSIM MENGAWAN (Part I)


Ya!!!musim mengawan datang lagi….maksud aku, musim org kawen la…hehehe!
Start jer cuti sekolah dah berderet majlis kawen sana sini…Hadoi!!orang lain yang kawen aku yang pening kepala, pening kepala memikir baju ape yang nak dipakai ke Majlis kawen, pening kepala memikirkan hadiah yang patut dibeli utk pengantin, argh!!pendek kata fulus pun mcm air la bulan nie…
Nak-nak plak time bulan ni saja semua kwn2 rapat aku yang kawen (I mean, yg betul2 close la..) so, tekanan makin terasa....

6hb Jun 2010 – Mimie’s Wedding (ex-schoolmate)
Mimie nie actually, bukan lah close fren aku sebab dia adalah kawan lama masa sekolah rendah dulu (SKPP). Dia adalah rakan sekelas aku dari tadika sampai la darjah 3 jer, pastu aku berpindah ke Kulim. Tapi sepanjang di sekolah tu, dia lah sahabat aku…mana pegi pun ngan dia jer. Then, setelah 19 thn x bersua muka akhirnya terjumpa jgk di facebook secara kebetulan. Bila dah jumpa, tgk dia still maintain cun mcm dulu jgk n skrg pun dah bertugas sebagai PTD di Putrajaya. Bukan calang2 org leh masuk PTD tu... really proud of her. So, masa wedding dia aku ade la pegi coz nak jumpa balik kwn2 sekolah dulu…best gak jumpa kwn2 lama nie, memasing dah lain..ade yg dah kawen yang da ade anak dan x kurang jgk yg masih solo mcm aku..hahaha!
walaupun x seberapa yang pegi, tetap gak rasa best sbb jumpa kwn2 yang mmg lama gila la x jumpa....paling x sangka bdk yg sama2 tadika ngan aku dulu..(Azly pedly)hehehe...rs cam lawak la plak...hem..kitorang pun x dapat borak ngan Mimie lama sgt coz dia pun sibuk melayan tetamu yg lain..faham la mmg pengantin x sempat nyer nk duduk borak2..xpe, akan ade next reunion yang akan dianjurkan nnt..bila tarikh tu x tau lah lg coz dlm perbincangan...Cik penganjur (Azlia) pun x dpt datang aritu sbb br melahirkan anak yang pertama..
On the same date jgk kwn yg sama-sama belajar dulu (Ayu) pun dah mengikat tali pertunangan ngan org Perak jgk...tapi aku x sempat nak meraikan hari pertunangan dia tu coz x cukup ms, nk berlari ke sana lagi...rs malas plak, tunggu jer lah time mkn nasi minyak nnt..sure aku pegi...:p

No comments:

Post a Comment