Thursday, June 24, 2010

Musim Mengawan part III

20th June 2010 – Coon’s Wedding (MT’s member)

Awal pagi dah bangun bersiap-siap ke Ipoh menghadiri jemputan kawen salah sorang ahli MT iaitu Shahrul Azmi a.k.a Coon. Sebelum kuar umah, tetiba mak aku tanya…’nak pegi wedding sape nih?’ then, aku pun jawab la….’wedding coon, kwn deqtah yang besar2 tinggi2 org batu gajah tu’ pastu terus mak aku ckp…’Owh…yang bagi cincin kat hg dulu tu?’ aku pun tergamam dan terus terdiam, ingat lagi mak aku pasal cincin tu eik..hehehe! Hem…pastu terpaksa la aku menadah telinga mendengar mak aku membebel pagi tu pasal anak dia yang sorang nie yang dia sendiri pun x paham apa dan macam mana anak dia ni nak sebenarnya. Dengan selamba jer aku jwb…’ relex la mak, sampai masa, sampai seru, sampai jodoh kawen la deqtah nanti walaupun dengan driver bas sekalipun, kalo Tuhan ckp jadi, jadi la nanti” dan aku harap mak paham apa yang aku nak sampaikan kat dia pagi tu. Maksudnyer yang x jadi tu bukan jodoh aku la, kalo nak jadi dah lama jadi masa zaman aku bercouple ngan Azreen dulu lagi. Bukan x pernah dia ajak aku kawen, tapi mungkin time tu aku yang rasa x ready tuk jadi isteri orang.
Dan sekarang, bila aku tgk dia, wife dia, anak dia selalu aku katakan pada hati…’inilah jodoh dia, takdir dia, hidup dia dan aku gembira untuk itu. Syukur sgt2 sbb sampai sekarang kami masih lagi berkawan sebab dia pernah katakan pada aku dulu walaupun dia tak dapat menjadi kekasih yang baik, tapi dia boleh menjadi kawan yang baik…dan aku percaya itu….:p

Camtu jgk bila aku berada di kenduri Coon...when i looked at him and his beloved wife,aku senyum lagi...ntah kenapa aku tersenyum...mungkin jgk coz happy tgk dia dah jumpa ngan dia nyer soulmate.Kekdg bila aku berada ngan kengkwn aku, aku rasa segan ngan diorang...segan ngan keadaan aku skrg, ngan kisah2 hidup aku, mistake2 yg aku buat..mistake nyer, i meet da wrong person...n thanks to them coz always be by my side in bad and sad time...really appreciate and i luv u all....

2 comments:

  1. emm aah kan along..geng hang tu semua dah selamat..skejapnya masa aku rasa..isy..isy..macam nak gi balik zaman dolu-dolu..tapi takpelah..dah nak buat mcm mana..mmg btoi la..hg dah cuba menjadi kekasih terbaik..tapi dah jupa dengan orang yg salah..mcm mana kan..tu semua takdir...insyaallah..pasti ada..

    ReplyDelete
  2. Yes!!mmg cepat btoi masa berjalan...cam hg slalu ckp, hari2 kita habiskan camtu jer. kwn2 aku dr anak dara sampai da ada anak...aku, asyik jumpa org2yg slah...ntah la nak salahkan sape...yg pasti aku dah cuba menjadi kekasih yg terbaik dan hg pun nampak semua tu kan? tapi still Allah nak menduga ketabahan aku...pasrah + redha jer...insyallah,mungkin suatu hati nanti ade yg terbaik tuk kita...

    ReplyDelete