Sunday, February 13, 2011

Arabian Nite @ Paradise

Patutnya entri nih aku masukkan sebelum Chinese New Year lagi...tapi biasalah, bila masa amat2 mencemburui aku...x sempat la nk menghapdete. Walau camne pun aku tetap gak nk masukkan entri ni...sebab ni kan blog aku? so, suka atie la nk masukkan cite yg dah basi ke... suam2 kuku ke...terhangat di pasaran ke...suka ati aku lah! :D
Disebabkan entri aku kali ni aku nak story pasal Dinner aku yang lepas yang bertemakan ‘Arabian’… so aku sengaja masukkan lagu berunsurkan padang pasir nih kasi ada feel skit…hehehe!! (silalah klik pada Mini iPod aku disebelah) rasanya pakai mixpod ni lebih senang kot, sape yg x suka dgr musik taim membaca dan rasa terganggu ngan background musik, klik je 'stop' kat situ.

Akhirnya…selesai la sudah malam Annual Dinner yang ditunggu-tunggu setelah berhempas pulas untuk menjayakan acara pada malam itu. Semua guest yang dtg malam tu pakat memuji akan ke’perfect’an Majlis kami yang pada pandangan mata kasar nampak cam gempak gila. Tapi diorang xtau…disebalik takbir untuk menjayakan Majlis yang hanya memakan masa cuma berlangsung selama 6 jam tu, bermacam-macam rintangan la yg terpaksa kami hadap. Sebabnya, Majlis pada malam tu kami langsung x menggunakan khidmat mana-mana event management pun melainkan staff-staff company sendri. Dah mmg menjadi style bos aku suka train dia nyer staff tuk bekerja dalam satu pasukan walaupun agak sukar la nak bekerjasama bila memasing ada pendapat masing-masing. Tapi alhamdulillah…berkat semangat ‘team work’ yang tertanam dlm diri masing-masing, akhirnya Majlis tu nampak perfect jgk walaupun ada jugak kekurangan here and there.

Kami cuma diberi short notice (1 month before dinner) selepas big bos decide nak buat 1 week before Chinese New Year. Bayangkan lah time tu semua org macam cacing kepanasan. Ye lah…mana nak pk pasal function tu lg, nk practice untuk performance mlm tu lagi, keje yg kena siapkan sebelum CNY lagi, meeting ni xyah ckp la…kadang-kadang sampai malam pun kitorang meeting lagi. Bila date tu da makin dekat, makin ramai la yg jatuh sakit…ada yang demam la, tekanan darah tetiba naik la…sib bek xde yang kena stroke atau sakit jantung sbb stress sgt…hehe!! Untuk hari tu jer, aku rasa Hotel Paradise Sandy Beach Resort tu untung byk la sebab untuk dinner mlm tu jer 200 lebey bilik bos aku da booked. Yang bawak family atau yg br kawen tu kira 2 in 1 la....sambil attend dinner bleh honeymoon dan bcuti skali...yang single2 nih sumbat la 3 org 1 bilik...honeymoon la sendri2...Kalo company lain, pas dinner blk trus, tapi kitorang kena stay kat hotel sebab pas abes dinner ada acara lain plak...acara yg paling best skali...hehe!! Malas da nak story pepanjang, moh ler kita 'belek' gambo2 sepanjang mlm malam tuh.


Kredit to Program Team sebab awal2 pagi da get ready all the things for telematch...aku ditugaskan menjadi Emcee utk telematch pg tu...yg bestnyer inform aku last minute, gilo lah!!ingat aku nih spontaneous ke? ingat aku ni cam Johan n Zizan tu ke....suka2 ati diorang je suh aku jd 'bidan terjun' pagi tu.


Jgn salah paham....ini bukan perhimpunan penyokong2 Red yer... diorang nih ngah get ready nk bersukaneka dan bersuka ria. Muka sekor2 dah x sabo2 nk bersuka ria, maklumlah....slalunye asyik ngadap muka bos, tgk file2 yg btimbun, yang bebdk site plak....asyik ngadap batu bata, bila da bleh main camgini seronok benor lah deme....hehe!!

Sebahagian daripada staff2 yang datang dr cawangan2 seluruh Kedah,Perlis, Perak, KL, Kuantan & Kemaman.

Walaupun cuma diberi masa 3 minggu jer tuk pk n practise utk performance mlm tu...hasilnyer tetap meletop...mmg diorang nih begitu gigih berlatih sampai ke mlm..abes time keje jer trus sambung practise plak..Hadooiiiii!!!


Ini bukan joget lambak yer tuan2 dan puan2...hehe!! budak2 ni aku confuse skit, masa bila diorang practise pun aku xtau. Sebabnye...diorang ni semua bekerja di site dan site project diorag lak x sama tmpt....ada yg kt Perak, ada kat Kedah, ada kat Perlis....so, time bila plak diorg practise sesama? Apa pun performance diorang lah yg paling meletop, paling menghiburkan sebab tersgt lah best sampai aku n da geng bleh lupa diri...kehkehkeh!!
Sempat jgk berposing ngan En.Hafez dan isteri tersayang Pn.Eija merangkap member baik aku....ini adalah dinner yg terakhir buat Hafez sebab dia telah meletakkan jawatan seminggu sebelum dinner kitorang nih sebab da dpt better offer kat tempat lain plak...agak sedih sebab kehilangan sorang opismate yg sempoi dan sekepala tapi tetap happy utk dia....mungkin ditempat baru nanti keje dah x stress lagi dan hopefully rezeki akan melimpah ruah utk baby yg akan lahir x lama lg....x sangka tul...da nk jadi ayah dah member aku nih...huhu!!



Apa kejadahnya aku ber'cat'walk atas stage nih? hehe...jgn xtahu....i dapat top 5 tau utk Miss Arabic mlm tu...haha!!w'pun baju aku xleh lwn ngan baju Kak Sab yg very the vasssss tu, asalkan dpt catwalk pun jd lah...:D

Ya habibi ya maulana....sakit gigi tidur x lena....hehe!!mcm pernah kulihat wajah ini...tapi dimana ya?? hrmmmm....*cer teke...cer teke...* :D


Puteri2 padang pasir berposing ala-ala sakit pinggang atau ala-ala unta tua??ahaks!!

Sempat lagi menembak dari balcony hotel seawal 4 pg.....ini la kerja2 org yang xbley tido awal..org len semua dah lena diulit mimpi, tapi aku still berjaga ditemani angin malam dan bayu laut...tapi mmg layan lah, bleh terlena kat balcony tu jer kalo layan sampai pagi...hehe!!

No comments:

Post a Comment