Friday, February 4, 2011

Tired tapi Enjoy


Happy Chinese New Year! Yeaaaaa!!! cuti da start...bermulalah pengembaraan geng budak sekolah...ahaks!! Bila da cuti nih, sure la byk program kan? tapi cam aku nih nk kata byk program tu xde la sgt sbb plan asal nk ke Melaka terpaksa dibatalkan disebabkan sorang member ke T'ganu berjumpa buah ati, sorang lagi ke Langkawi ngan family, aritu baik punya dok plan, last2 aku jgk yg melopong kat umah..Tapi xpe, mode chinese new year punya pasal....lepak umah pun masyuk jgk. wahhhhh...rasa cam aku plak yang sambut raya cina nih..Mana tak nye, start ari diorang makan besar...kitorang pun makan besar gak...hehe!! sebabnye...dah menjadi culture kat opis aku tu sehari sebelum raya cina our big bos akan buat jamuan mkn kat opis sebelah pagi. Pastu dia akan kasi angpaw pada semua Manager & PA before jamuan makan start, untuk staff plak dia akan kasi on 1st day masuk opis after chinese new year. So, pagi tu awal2 aku da dpt angpaw, bila bukak angpaw tu tgk ada beberapa keping yang membolehkan aku menyambar sebijik prime lens 50mm....rasa cam nk melompat la plak. haha!! Pas abes je jamuan makan tu, kitorang dah dibenarkan balik sebab ptg tu staff2 chinese nak makan besar lak kan...so, aku and da geng x tunggu lama trus cabut sebab xnak buang masa untuk agenda seterusnya..."it's shopping time!!!" :) Sgt2 skwe ptg itu sebab dpt menyambar sebijik prime lens 50mm. W'pun lens yg pendek tapi tetap rasa happy sebab ada kemajuan, bak kata bos aku..."sikit-sikit, lama-lama jadi bukit" sama la mcm pepatah aku sendri...memula pendek, lelama jadi la panjang...tapi xde la sepanjang EF 800mm tu, x termampu den nak beli.

Semalam lak follow si Herry and the geng shooting outdoor for post wedding kat Titi Semeling. Best sgt sebab at least bleh blaja camne nk buat shooting outdoor nanti. Bukan senang rupanya nk wat outdoor nih...kena depend pada cuaca gak dan kena byk idea untuk dpt hasil yg meletop kebabooommm!!! Actually, aku x kenal sgt pun ngan si Herry ni, cuma kenal dlm fesbuk jer dan of coz la dia adalah kwn kepada kwn aku kan...tapi disebabkan atas dasar minat yg sama aku follow je lah dia wat keje bila dia offer tuk follow diorang shooting. Kalau org len....sure la x follow sebab x kenal, segan la..tapi aku nih jenis yg selumber rock, letak je lah katne pun....sure bleh idup nyer...hehe!! Alaaaa...lagipun watpe nak malu-malu kalau nak menimba ilmu kan? bak kata org tua2....'malu bertanya sesat jln'. So, bg aku yg aku baru berjinak-jinak ngan dunia photographer ni xleh la dok wat bodoh sombong sgt...kang apa pun xtau. Dan nasib baik bebudak nih sempoi jer bleh la aku layan...ahaks! lagipun diorang nih pangkat adik2 jer. Kalau tgk pix kat atas tu, aku la yg paling senior tapi sure org nampak cam aku paling muda kan? kehkehkeh!! Sape2 yang nak tgk hasil kerja mamat nih bleh la terjah ke dia nyer website http://flip2darkslide.com/enflip/ (cehhhh..promote lg tuh)
Balik dr outing tu sampai umah da kul 8.20 pm ...janji ngan kgkwn aku jumpa kul 9. Mmg x sempat nak mandi dan nak makan, Eija da dtg ambik aku kat umah. Kalau x join pun xleh gak coz mmg da lama x berkumpul reramai sbb memasing pun da ada komitmen pada family sendiri cuma aku jer yg masih single mingle, bujang trang tang tang dan xde komitmen. Time2 cuti panjang camni lah br leh jumpa ramai2 sbb memasing blk sini. Bila tgk kengkwn aku tu, rasa cam best sgt, beruntung la diorang dpt husband yg sporting...cuma yg geng laki plak dpt wife yg x brapa nk sporting tapi still bleh layan....hehe!! Pompuan...biasa la kan...paham la sgt sebab aku jgk pompuan. Tapi rasanya, aku jenis yg sporting habis tapi still ada batas....setakat husband nak kuar lepak2 jumpa kgkwn, tgk bola kat kedai mamak, pg main futsal....xkan x kasi kot...harap suatu ari nanti aku dpt bersuamikan lelaki yang mcm aku gak....sporting n sempoi....haha!! gila ah buat wish secara terang-terangan kat sini... :p

2 comments: