Sunday, March 27, 2011

Job Wedding

Salam….cam lama x menghapdate entri ni…maklum jer lah…bila masuk jer musim cuti sekolah, masuk la musim mengawan…bila masuk musim mengawan, aku sibuk la plak ngan undangan-undangan perkahwinan kawan2 dan job-job wedding yang terpaksa aku siapkan. Job-job wedding? Ceh!! Cam byk sgt dpt job…hehe!!xde la byk...tp bleh la nk merangkak skit-skit dan ambik pengalaman skit2…:p. Last week aku dpt job tuk shoot wedding adik ipar kwn aku tapi sib baik la dia xsuh shoot dr akad nikah…kalau shoot dari akad nikah sure tebungkang balik umah kang. Aku just shoot majlis sanding n outdoor jer…itu pun da abeh semua tenaga yg ada. Penatnya mai aiiii….xyah ckp la…balik umah tu trus pengsan x hengattttt…kul 12tgh mlm baru terjaga dr tido, pas bangun tu trus mandi-mandi then sambung pengsan balik….tudiaaaaaa…betapa lotih tahap gabannya den aritu. Rupanya bukan senang nak cover satu majlis sesorang, sib bek Cik Errie trn padang skali tolong cover utk den. So, skrg br lah aku paham nape photographer2 kat luar sana tu makap regha tinggi-tinggi x hengat….sebab br bebaloi ngan penat yg x hengat tu. Itu blum campur ngan keje-keje mengedit yg makan tahun tu lagi….hehe!! (xde la sampai makan tahun pun). Tapi kita yang kat luar nih ade hati lagi nak mintak2 diskaun sampai 4 5 rat sedangkan diorang xtau keje nih ni mmg x berbaloi kalo just makap regha yg x balik modal. Bila dpt gambo yg x brapa nk meletup mula la nk komplen sedangkan bayor ciput jer….Tapi tuk kali nih aku x kisah sangat dpt ciput pun sbb aku sendri pun cam x puas hati ngan hasil kerja aku ptg tu…byk lagi la kena improve n kena blajar. Biasa la tu….benda baru, of coz semuanya x perfect, pasti ada kekurangan sana sini jgk….yg penting kita sendiri sanggup blaja dan perbetulkan mana yg terkurang. So, next time it’s could be better and better. Cam Udey n Saiful Nang jgk….1st step diorang dulu pun bukan trus meletup ye tak? Nak ada nama dan nak berjaya cam diorang tu bukan satu benda yg senang jgk. Pasti ada pahit maung yang terpaksa diorang hadap sebelum berada di puncak. Tapi aku xde la berangan-angan sampai nak ada nama cam diorang tu….Apa yang aku buat skrg pun lebih kepada minat…tapi kalo dari minat tu bleh membuahkan hasil, apa salahnya aku teruskan ajer walaupun mungkin akan makan tahun jgk….hehehe!!

Dalam dok sibuk kitorang ngah menembak gambo pengantin, ade jgk org yg sibuk dok menembak gambo kitorang ngah shoot…haha!!mmg pk2 balik rasa kelakar pun ada, sbb ngah kitorang dok shoot tu, tetiba ada sorang mamat nih panggil suh pose. Kitorang yang ngah sibuk menembak nih stop jap pastu pose pastu sambung balik….kehkehkeh!!
x pernah dibuat org camgitu….Errie ckp, mmg bebudak tu dok ambik gambo curi masa kitorang ngah shoot pun. Al maklum jer lah…photographer pompuan, vouge plak tu…slalu photographer pakai simple2 jer, tapi kitorang dress up mengalahkan pengapit pengantin…maunye x jadi tumpuan…kuikuikui!!

Ptg tu mmg la ramai sgt pasangan2 pengantin yg wat outdoor kt sini....sampai kena tunggu turn la nk ambik port. Ramainye org kawen bln nih....Cuaca ptg tu pun x brapa nk cantik sgt coz ujan sekejap2....so...aku pun ketandusan idea bila time2 cuaca x menentu nih...

Ala-ala Autum in my heart gitu....ahaks!! kelalaian yg xdisengajakan....camne aku bleh xprasan ade couple ngah bdating ujung tu??hampehhh!!!







Sebahagian daripada hasil2 kerja aku yang sempat aku upload. Harap En.Shah dan Pn.Intan berpuas hati ngan hasil kerja aku utk pertama kalinya ambik job wedding nih...Awal2 lagi aku da sound, "No high expectation" coz aku bkn pro lagi pun...apa2 pun, yg baik dtgnya dari Allah...dan yg buruk itu dtgnya dari aku sendiri....

No comments:

Post a Comment