Saturday, March 5, 2011

Tapi Bukan Aku

Salam....arini mmg rasa sgt best sebab dpt adiah awal dr birthday aku...hehe!!Patutnya birthday aku next week tapi kengkwn aku ajak celebrate awal coz next week memsg ade hal. So,aku pun x kisah lah...awal pun awal lah, janji ade org nk blanje mkn....haha!! bkn celebrate apa pun, just gi makan2 kat Hard Rock Penang jer...tp mmg best gile sbb dapat layanan istimewa dr staff2 Hard Rock Cafe bila diorang nyanyi ramai2 and dpt special present dari Hard Rock...cayalah geng!! i have a rockin' GREAT DAY 2day...
Tapi bila sampai umah...mood aku yg tadi berbunga-bunga dan riang ria bak kanak-kanak rebina tetiba ilang bila tgk sorang kawan meng'upload' gambo majlis pertunangan dia arini. Walaupun mmg xde kena mengena ngan aku tapi agak tersentap sebab br jer 2 ari lepas dia ada tunjukkan pic.cincin yang kononnya dia beli sebagai present birthday mak dia. At the 1st place, mmg aku rasa pelik...baiknye sorang anak beli cincin mas tuk sorang ibu sebagai present? tp pk2 balik, xde la pelik sgt sebab dia mmg anak mak dan sgt2 close ngan mak dia. Kalau itu cincin tunang dia, nape x ckp je? nape nak sorok-sorok benda-benda camni kan? kata kawan...xkan benda2 camni pun nk sorok-sorok...last2 aku akan tau jugak...ntah la apa motif dia konon2 buat cam artis, ckp xde gf la...itu la, ini la...tup-tup dah tunang....tup-tup dah nak kawen...geram plak aku. Bukan la aku marah dia sebab dia dah bertunang pun...alhamdulillah la sebab dia dah jumpa dia nyer soulmate, i should happy for him rite....tapi yang buat aku geram tu, x bgtau pun dia dah nak bertunang, lg dok wat ayat 'anything for you' konon...

Kadang-kadang....aku pk, senang betul menjadi seorang 'lelaki' kan? dan sangat la susah menjadi seorang 'perempuan'. Sebabnye, lelaki ni xpk benda yang berat2, langsung x sensitif pada keadaan dan x suka meng'complicated'kan keadaan. Arini ckp suka...sok dah xsuka, arini ckp syg...sok dah x syg...lain plak ngan pompuan...kalo arini ckp suka, sampai bila-bila pun akan suka. Menunggu org yg kita suka tu cam menunggu bulan jatuh ke riba..padahal dah terang-terang nampak dah xde harapan tapi still jgk nk menunggu pada keajaiban. Lelaki ni plak...mengamalkan konsep 'hai hai bye bye'...skali kena reject blah trus, x tunggu lama trus cari yang lain plak...yang jenis 'chipsmore' pun ada jgk...kekadang timbul, kekadang tenggelam...time boring2 xde sape, timbul la dia....time ade awek lain yang bleh mengisi masa lapang, tenggelam la dia...ye lah kan, slalunyer lelaki ni byk jer diorang nyer scandal n stock...xyah la percaya pada ayat-ayat manis diorang nih. Contohnya cam kawan aku nih...dulu, yer-yer jer kononnya sukakan aku la, tapi ntah la nape aku xde pun perasaan kat dia melainkan sebagai seorang kawan. x dinafikan la dia mmg seorang kawan yang baik, yang sanggup buat apa saja untuk aku...time mak aku masuk spital aritu, bila tgk aku update kat fb dia la yg meng'offer'kan diri nk tolong. Mmg la rasa sgt terharu time tu sbb dlm byk2 kawan, dia jer yang concern skit kat aku nih. Mak dia plak dah mmg berkenan kat aku sebab aku slalu tolong antar mak dia masa mak dia keje kat Ipoh dulu kot. Slalu jgk mak dia ajak gi makan kat umah diorang tapi byk je alasan yg aku bagi sebab xnak la bagi harapan kat orang tua kan...Pernah dia bgtau kawan aku yang mak dia x abes-abes asyik tanya pasal aku jer, dia takut kalau dia trus dtg merisik takut aku plak yg tolak. Ish!!xyah la wat cite sedih kat kawan aku kalo dah scandal byk sgt...apa yg dia expect tuk aku terima dia kalo depan aku pun dia penah menipu ex-gf dia? ckp ex-gf...ntah2 still couple lagi, kalo x...nape ex-gf dia nak still lagi call n nak tau mana dia pegi? disebabkan itulah aku terpaksa menolak cinta dia tu sebab aku dah phobia ngan benda2 camgini. Tapi aku tau...dia bleh menjadi seorang suami yang baik dan bertanggungjawab sebab dia adalah seorang anak yang baik. Kalo aku pk pasal mak dia...dah tentu aku terima jer sebab bukan senang nak dapat mak mertua yang sygkan kita kan? tapi nak buat camne...soal hati adalah soal perasaan, kalo dlm hati xde perasaan camne nak idup bahagia kan? Bila kawan2 tanya...apa salah mamat ni sampai aku langsung xbleh consider pasal dia? Actually, dia x salah apa-apa pun, cuma aku jer yg bermasalah...ntah la, kekadang aku sendiri pun x paham ngan diri sendiri. Apa yang ada dalam hati, cuma tuhan jer yang tau...

No comments:

Post a Comment