Wednesday, March 2, 2011

Mari jejalah Pulau

Setelah beberapa kali cubaan untuk menjayakan rancangan untuk ke Pantai Kerachut asyik x jadi jer...akhirnya....Sampai jgk aku menjejakkan kaki di bumi Kerachut pada tanggal 20/02/11. Nak kata teruja sgt tu xde lah sgt sbb kitorang pegi pun x ramai. Memula yg confirm 9 org, tetiba last minit seawal pagi ahad tu, sebelum beberapa minit je lagi nak gerak ke Kerachut tetiba bebudak ni tukar plan lagi....nk ke Pulau Aman plak dah...nak makan mee udang lipan katanye....Hampeh tul la kalo berjanji ngan bebudak laki otak seminit nih...Sembang kasi orang bimbang jer...walaupun berlima jer, aku still gak nk proceed ke Kerachut sbb mmg da lama gila aku nk hiking, dpt jgk menyihatkan badan....daripada ikut diorang pegi Pulau Aman semata-mata nk melantak jer, kat umah pun bleh...duit abes lemak bertambah...xmo lah aku...huhu!!

Plan asalnya, cik Azma la yang ajak kitorang pegi Kerachut ni lepas dia tgk dlm rancangan 3hari 2malam kat TV9 aritu. Last2 dia plak yg xbleh follow sebab keje kejar dateline dia nyer projek..ari ahad pun terpaksa masuk opis gak...so, terpaksa la aku proceed ngan budak opis aku sorang nih. Dah lama aku dgr pasal Pantai Kerachut ni cuma blum penah sampai jer....bila Pantai Kerachut ni diambil alih oleh Jabatan Taman Negara Pulau Pinang, baru la nk femes tmpt nih...padahal da lama wujud pun tempat ni cuma org ramai yang xtau....tmpt ni jgk menjadi tempat perkemahan bg bdk2 sekolah dari zaman aku sekolah2 lagi....cuma sekolah aku jer xpernah wat camping kat situ. Untuk sesape yg nk ke kerachut nie, korang bleh pilih samada nk pg ikut jalan laut atau jalan darat....samada nk memenatkan diri sendiri atau nak menikmati keindahan alam tanpa menyakitkan tapak kaki korang....hah!!pilih jer mana nak...Kalo nk merasai adventure skit, aku syorkan masa pegi tu meredah la utan skit....bkn teruk sgt pun, just naik turun 2 bukit jer...haha!! pk la sendiri penatnye camne kan???? seminggu jgk la aku rasa seksanya nak nek turun tangga kat opis aku tu...ni lah org ckp, xde penyakit cari penyakit...tapi xpe, aku mmg suka pun ngan benda2 yang penuh cabaran nih....:D Cam aku aritu masa pegi tu kitorang hiking jer...masuk utan, time nak balik jer naik boat. Boat service kat sana lak xyah la nk risau sbb mmg da ade kat jety tu...1 trip RM100, satu boat leh sumbat 10 org so jatuh sorang RM10 jer lah....kalo pegi balik ngan boat RM200 la kan...

Perkara wajib sebelum memulakan xpdc ke pantai kerachut yang memakan masa 1jam 1/2 meredah utan. Fuhhhh!!!gilo ponat den....len kali kalo nk pegi lagi kena pk 99 kali dulu...hehe!!!

Tasik Meromiktik ni ialah tasik yang bermusim yang mengandungi lapisan air yang x bercampur sepenuhnya...sebab lapisan bawah adalah air laut yg bersuhu lebih panas dan lapisan atas adalah air sungai yang bersuhu sejuk. Time nih air tasik ni x penuh...so...view kurang menarik. tapi kalo kena pada masa air tasik ni penuh...view dia sgt lah cantik.
Pic.nih saje aku tembak sebab suka sgt tgk couple mat saleh nih....diorang sampai je kat pantai kerachut tu, terus lepak bersantai sambil baca buku....x bercakap pun, pas abeh baca tu terus blah....pelik tul aku, bisu ke diorang nie?? itu la namanya mat saleh....kalo org kita la...sure sibuk nak bercinta kalo dtg kat tempat2 camni kan? cam lagu anita serawak tu..."bercanda dipasiran pantai" gitu....hehe!!

Owh...tredmark yg mmg akan ade lah dlm setiap pic.yang disnap.....hehe!! Peace!! w'pun time nih da separuh nk mampus sebab penat sgt2 tp still leh maintain senyum gitu....ahaks!!


Cik Nieta menjadi bahan experimen aku plak kali nih....nasib kau lah Nieta oiiiiiii.....hehe!!

W'pun En.Mirole mmg x pandai berposing dan beracting, tapi beliau sgt sporting ptg itu...2 manusia ini adalah 2 insan yang baru saja mengikat tali pertunangan setelah 6 tahun bercinta..tapi muda lg diorang nih, si dara baru 2othn dan si Uda baru 23thn...maknanye diorg bercinta dr sekolah2 lg lah! baguslah camtu...xde la org ckp cinta monyet kan? Tapi aku tgk diorang ni couple yg sgt sempoi....mungkin sbb dah terlalu lama berkawan, sebab tu diorang agak sempoi, xdenyer nk b'romantik2 dan bermanja-manja bagai...'Sempoi' jer...bila tgk diorang, aku tringat zaman2 aku umo baya2 diorang nih....masa 20thn, Ya Allah...xdenye aku terlintas dlm kepala otak time tu nk betunang ke..nk kawen ke...masa tu cuma suka berkawan jer....hehe...


Haaaaaaaa.....jgn xtau yer, bukan kat Ganu jer kita leh tgk penyu, kat Penang pun ade gak tau...haha!! aku pun baru tau sebenarnye...hehe!! sayangnye time kitorang pg ni x dpt lak tgk penyu sebab time tu penyu x naik plak.

No comments:

Post a Comment